mig og min krop

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære du,

Det lyder til, at du går alene med rigtig mange svære tanker. De tanker er bedst at dele med nogle voksne omkring dig.

Du er god til at mærke, at du ikke har det godt og det er vigtigt, at du lytter til dig selv og får snakket med en voksen.

Du føler dig tyk og flere af pigerne fra din klasse går med de samme følelser om deres krop. Men, det lyder slet ikke til, at I vejer for meget. Hvis du føler dig tyk, kunne du måske overveje, at få en aktiv fritidsinteresse? På den måde kan du også møde nogle andre piger, der går op i nogle andre ting end hvor meget man vejer?

Man kan godt komme til at fokusere for meget vægt, hvis man er sammen med nogen som kun tænker på det.

Du har tænkt på selvmord, og derfor er det meget vigtigt, at du taler med en voksen om de tanker. Når man har overvejet selvmord, er det alvorligt og så skal man have støtte fra nogle voksne, som kan hjælpe dig med, at få det bedre.

Jeg kan forstå, du indtil nu har gået og skjult dine følelser. Mon ikke dine forældre vil hjælpe dig, hvis du fortæller dem, hvordan du har det? - Eller måske er der en anden voksen, du har det bedre med at snakke med. En skolelærer, en pædagog, en sundhedsplejerske eller bedsteforælder?

Hvis ikke du har lyst til, at fortælle det direkte, kan du måske skrive et brev eller vise brevet her? Hvad tænker du om det?

Mange tanker fra

BørneTelefonen

"alene" hør andres fortællinger

Hør YouTuber og influencer Emilie Briting og 17-årige Martha tale om at sige det højt, hvis man har det svært, og hvem man kan gå til.

Hjælpesætning
Få en hjælpesætning, der kan minde dig om, at du godt kan klare det, og at du er god nok!

Hvilken sætning hjælper dig?