Brev
Kan ikke holde på tis
HEJ
jeg er en pige på 13 det her problem har jeg haft i et par år cirka .
Jeg kan ikke holde inde på mit tis?
Det er rigtig frustrerede når mine venner og jeg hopper på trampolin og de så gir mig en stempel lige når de gør det så tisser jeg lidt i bukserne og når jeg selvhopper
det er rigtig irriterende eller nogen gang enårige jeg løber så tisser jeg også lidt
hvad er der galt please vær sæd at hjælpe mig:(
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år
Det er et rigtig irriterende problem, og jeg kan godt forstå, at du gerne vil gøre noget ved det. Du skal vide, at du er ikke alene. Der er flere, der kender til det fænomen, der kaldes inkontinens. Især for teenagepiger er det ret almindeligt, og det går som regel over af sig selv.
Men inkontinens kan skyldes, at du har en infektion i urinvejene. Derfor vil jeg anbefale, at du går til din læge. gerne sammen med en af dine forældre og får undersøgt det. Så kan du også få lejlighed til at snakke lidt med lægen om, hvorfor det opstår og hvad du kan gøre ved det. Jeg håber du har mod på at snakke eller sms'e med fx din mor om det, så I kan få gjort noget ved det.
Mange hilsener fra BørneTelefonen