Brev
Jeg kan ikke trække forhuden tilbage
Hej brevkasse
Jeg er en dreng på 15, der ikke helt kan trække forhuden tilbage. Jeg kan godt få den ned over penis hovedet, men det ligner det sidder en streng mellem forhuden og mit penis hovede, og jeg turer derfor ikke trække den helt ned.
Kan i hjælpe mig led vejledning 🙂
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 15-årige dreng.
Tak for dit brev. Det kan godt være lidt svært at finde de rette informationer omkring de her slags spørgsmål, så det er godt, du skriver ind.
Ud fra din beskrivelse så tænker jeg, at det godt kunne lyde som forhudsforsnævring? Det er nemlig, når man har svært ved at trække sin forhud frem og tilbage. Du kan evt læse mere om forhudsforsnævring her: http://www.sexlinien.dk/emneside-drenge/maends-kroppe/forhudsforsnaevring.aspx
Jeg kan ikke lave en rigtig vurdering af, om det virkelig er forhudsforsnævring. For det kan også lyde til, at det er penisstrengen, der strammer og måske er lidt kort? Det er vigtigt, at du spørger din læge og lige får et svar. På dit gule sundhedskort kan du finde din læges navn og telefonnummer. Selvom det måske kan virke lidt pinligt, så er det en god idé at snakke med dine forældre om det. Det er nemlig ofte ok rart at kunne snakke med nogen om det, så man ikke går rundt med det her alene.
Jeg håber, at mit svar hjalp. Ellers er du velkommen til at ringe til Børnetelefonen på 116111.
Kærlig hilsen,
BørneTelefonen