Jeg får udløsning på unde 30 sekunder!

Hej brevkasse

Jeg er en dreng på 16 år og har bare 3 hurtige spørgsmål

Er det normalt jeg får udløsning når jeg onanere på under 30 sekunder… og hvad kan jeg gøre ved det?

Anden ting: Jeg har en penis på Ca 15 cm… men folk fra min klasse på samme alder siger de har en på 19-21 styk…

hvad sker der lige for det? Er min penis bare lille?

Dreng, 16 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng

Hvor lang tid det tager at få udløsning kan hænge sammen med flere ting. Det kan bl.a. hænge sammen med, at du nu er i en alder, hvor der sker en hel masse i din krop og din penis kan være meget følsom og derfor gøre, at du kommer hurtigere. Hvor lang tid det tager at få udløsning kan også være påvirket af, om man er nervøs eller ens erfaring. Der er derfor mange ting på spil. Det er helt normalt at opleve, at man nogle gange får udløsning hurtigere end andre gange, og at man hurtigere får udløsning den første tid, hvor man onanerer eller har samleje. Hvis du gerne vil forlænge det lidt, kan du prøve at gøre det mere langsomt, lidt blidere og måske også prøve dig frem med at røre forskellige steder. Sexlinien har også nogle forslag her: http://www.sexlinien.dk/emneside-seksuelle-problemer/saadan-holder-du-udloesningen-tilbage.aspx

Alle drenges penis er forskellige i størrelse og udseende. Derudover er der forskel på længden på en penis, om den er stiv eller ikke. Mange fyre har en penisstørrelse mellem 14-16 centimeter lang. For mange kan det være et grænseoverskridende emne at skulle tale om, og mange er nervøse for, hvad andre vil reagere. Måske synes de andre drenge også, det er svært at tale om kroppens udvikling og ens seksualitet.

Prøv som sagt at kigge på www.sexlinien.dk, hvor der står en masse om både onani og penisstørrelser.

Mange hilsener, BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?