Brev
Jeg får udløsning på unde 30 sekunder!
Hej brevkasse
Jeg er en dreng på 16 år og har bare 3 hurtige spørgsmål
Er det normalt jeg får udløsning når jeg onanere på under 30 sekunder… og hvad kan jeg gøre ved det?
Anden ting: Jeg har en penis på Ca 15 cm… men folk fra min klasse på samme alder siger de har en på 19-21 styk…
hvad sker der lige for det? Er min penis bare lille?
Dreng, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng
Hvor lang tid det tager at få udløsning kan hænge sammen med flere ting. Det kan bl.a. hænge sammen med, at du nu er i en alder, hvor der sker en hel masse i din krop og din penis kan være meget følsom og derfor gøre, at du kommer hurtigere. Hvor lang tid det tager at få udløsning kan også være påvirket af, om man er nervøs eller ens erfaring. Der er derfor mange ting på spil. Det er helt normalt at opleve, at man nogle gange får udløsning hurtigere end andre gange, og at man hurtigere får udløsning den første tid, hvor man onanerer eller har samleje. Hvis du gerne vil forlænge det lidt, kan du prøve at gøre det mere langsomt, lidt blidere og måske også prøve dig frem med at røre forskellige steder. Sexlinien har også nogle forslag her: http://www.sexlinien.dk/emneside-seksuelle-problemer/saadan-holder-du-udloesningen-tilbage.aspx
Alle drenges penis er forskellige i størrelse og udseende. Derudover er der forskel på længden på en penis, om den er stiv eller ikke. Mange fyre har en penisstørrelse mellem 14-16 centimeter lang. For mange kan det være et grænseoverskridende emne at skulle tale om, og mange er nervøse for, hvad andre vil reagere. Måske synes de andre drenge også, det er svært at tale om kroppens udvikling og ens seksualitet.
Prøv som sagt at kigge på www.sexlinien.dk, hvor der står en masse om både onani og penisstørrelser.
Mange hilsener, BørneTelefonen