Brev
i tvivl
hej BB
jeg er en dreng på 13 år og jeg er i tvivl om jeg er bisexuel.
jeg for stivert nor jeg ser gay porn, og jeg har været sammen med en dreng.
Men jeg føler ikke at jeg kan elske en dreng.
Jeg er også forelsket i en pige fra min klasse.
Jeg ved godt at jeg er lidt ung og kan der med være i tvivl om min seksualitet men jeg ville gerne have et svar på det.
Hilsen den fortvivlede
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13 år
Tak for dit brev. Vi får faktisk en del breve fra både drenge og piger, som er i tvivl om deres seksualitet.
Jeg kan læse, at du godt ved, at det er helt normalt at være i tvivl, når man er ung. Nogle unge har en periode i deres liv, hvor de har lyst til at eksperimentere og være sammen med begge køn. Det betyder ikke nødvendigvis, at man er bi- eller homoseksuel. Og jeg tror, at det tager noget tid, at finde ud af, hvad man er til.
Der kan være stor forskel på at tænde seksuelt på en person og at blive forelsket i en person. Man kan også sagtens blive seksuelt påvirket og få stivert, som du skriver, når man ser porno. Også selvom pornoen viser en slags sex, man ikke har lyst til at have i virkeligheden. Sådan er det faktisk tit med porno. Det kan være spændende at se på – men man har ikke lyst til at gøre det i virkeligheden.
Det lyder som om, det er vigtigt for dig, at finde et svar på, om du er biseksuel. Jeg tænker, at du selv vil finde det svar, måske ikke lige nu, men med tiden. Desværre kan hverken jeg eller andre fortælle dig, hvad du er til.
Har du nogle, du kan dele dine tanker med? Dine venner måske? Der er måske flere af dem, der har det lige som dig.
Jeg håber, at mit svar har givet dig lidt ro på tankerne. Og så ønsker jeg dig held og lykke med pigen, du er forelsket i.
Venlig hilsen Børnetelefonen