Brev
Hjælp mig!!
Jeg er en pige på 12 år der godt kunne tænke sig at barbere mig.
Bare mine ben og under armene.
Hvordan skal jeg spørger min mor om det? Og hvornår?
Ved ikke 100% hvordan min mor og jegs forhold er til sådan noget, men jeg føler ikke at det er mega godt.
Jeg har længe godt kunne tænke mig det, men har ikke modet til at spørger.
Please hjælp mig! -pige på 12.
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12 år
Det er helt normalt at være i tvivl om man kan tale med sin mor om sådan nogle ting. Nogle synes det er fordi det er privat og derfor kan det godt blive lidt pinligt at skulle sige.
Måske har din mor haft det på samme måde, da hun var på din alder og skulle spørge hendes mor - din mormor. Så din mor er helt sikkert forberedt på, at du kommer og spørger om det på et tidspunkt. Mon det kan hjælpe dig lidt at vide det?
Hvis det er svært at sige det, kan det være, at du kan prøve at skrive det i en SMS til din mor? Du kunne f.eks. skrive "Hej mor, jeg tænkte, om du vil købe en skraber og noget gel med hjem, når du handler?". Hvis din mor skriver og spørger hvorfor, kan du skrive, at det er til at barbere hår under armene og på benene. Du kan også skrive det i et brev, hvis du synes det er bedre. Hvordan mon det vil være for dig?
Mon du har talt med dine veninder om, hvordan de har fortalt det til deres mor? Det kan være, at de har en helt anden måde at sige det på, som også vil være god for dig.
Jeg håber, at du finder en god måde at fortælle din mor det.
Mange hilsner fra BørneTelefonen