Brev
Hjælp
Hej jeg er en pige på 11 år
og jeg har noget Hvidt i mine trusser og det bliver mere og mere de føles som om jeg går og drypper i mine trusser men vil bare være sikker på om det betyder at jeg snart får minstrason Jeg er den eneste der ved det kan i hjælpe?
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige
Det er helt almindeligt at få det, der hedder udflåd, når man er omkring din alder. Det er ikke sikkert, du får din menstruation lige med det samme - der kan godt gå et stykke tid.
Jeg ved, det kan være irriterende at have udflåd, men det er en del af kroppens udvikling, så det er der ikke så meget, man kan gøre ved.
Du skriver, at du er den eneste, der ved det. Måske har du mod på at få snakket med din mor om det? Hun ved jo godt, at du på et tidspunkt vil begynde at få menstruation, og måske har hun nogle gode råd til dig. Det kan også være rart, at ens mor ved det, for så kan hun sørge for at købe bind og trusseindlæg - og i det hele taget bare være der, hvis man vil spørge om noget. Vil du kunne det?
Mange hilsener fra BørneTelefonen