Brev
hårtab
Hej brevkasse
Jeg er en pige på 13 år og det sidste stykke tid (måned) har jeg begyndt og tabe meget hår.
Når jeg børster det ryger der over 10 lange hår ud
hvad skal jeg gøre! og er det farligt
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år.
Det er HELT normalt at tabe hår (fælde) en gang imellem, og normalt vokser det ud igen. Men hvis du er bekymret, og det bliver ved, er det altid en god ide lige at få en snak med din læge, som kan fastslå årsagen og finde ud af, om du har brug for en form for behandling.
Enten kan du tage forbi skolens sundhedsplejerske/skolelægen eller spørge fx din mor, om hun lige vil tage et smut med dig til lægen, så du ikke skal gå og være utryg.
Kærlig hilsen BørneTelefonen