Brev
Grimme mig…
Hej BB
Jeg er en pige på 13 år og jeg har virkelig tynde læber.
Mange folk kommenterer på det og siger fx “Du har ingen læber”.
Hvordan får jeg mere fyldige læber naturligt??
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år
Jeg bliver nysgerrig efter, hvorfor du gerne vil have mere fyldige læber. Er det fordi du selv ønsker dig det, eller er det fordi, du er træt af at høre på kommentarer fra andre? Prøv at tænke over det spørgsmål inden du beslutter dig for, om du vil gøre noget ved dine læber. vi skal jo ikke alle se ens ud.
Du skriver, at folk siger, at du ingen læber har. Mon ikke det er mere rigtigt at sige, at du har tynde læber, som du selv beskriver det? Læber kan komme til at se mere fyldige ud, hvis de har noget farve. Man kan købe læbepomade med farve i. Prøv at tage en god veninde med ud og prøve forskellige læbepomader.
Dit brev giver mig det indtryk, at det er vigtigt for dig, at det ser naturligt ud. Derfor skal du nok passe på med at farven ikke bliver alt for dominerende. Det kan også være, at din mor eller en anden voksen med erfaring kan give dig nogle gode råd.
Jeg håber, du kan bruge mit råd.
Mange kærlige hilsner fra BørneTelefonen