Brev
Fodboldshorts problem
Kære BK.
Når jeg løber med fodbold shorts og underbukser indeunder. Ligger min penis sig ud til venstre i stedet for at blive nede, og så skal jeg konstant justere.
Nogen løsninger?
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 15 år
Jeg kan godt følge dig i, det må være irriterende hele tiden at skulle justere fodboldshortsene. Jeg ved, der findes nogle særlige underbukser til fodboldbrug. De gør at penis bliver, hvor den skal, da de sidder tæt. Hvis du får sådan nogle, hvor penis holdes på plads, så du kan fokusere på fodbolden uden at skulle tænke på dette irriterende problem.
Jeg vil foreslå du prøver at spørge i en Sportsbutik, hvilke modeller de har. Men jeg er også sikker på, at de kan købes over nettet. En mulighed er også du spørger din fodboldtræner, om han kender et godt mærke, han kan anbefale eller måske en af dine venner. Jeg er nemlig sikkert på, at du ikke er den eneste, der har dette problem.
Kærlig hilsen BørneTelefonen