Brev
Er det farligt?
Altså jeg har onaneret sådan omkring 2-3 gange om ugen og nogle uger ikke
men altså når jeg ik gør det så kommer der sådan noget gennemsigtigt i mit bind og jeg ved ik rigtig om det er udflåd eller noget andet?! Jeg er bare lidt bane for hvorfor det kommer når jeg ik onanere så meget!
Og jeg vil gerne holde en pause men det er svært synes jeg! Det har ligesom hjulpet mig siden min mor og far blev skilt for der var det hele lort og så hjalp det med at slappe af! Men jeg for nogle gange ondt i maven af at onanere
er det farligt??
Vh den 13 årige usikre pige.
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år,
Onani er en helt naturlig ting der kan føles rart og ja også virke afslappende. De ting du beskriver, lyder helt normale, så tænker du blot skal nyde det.
Det lyder til, det har været en svær tid, da dine forældre blev skilt, det kan jeg godt forstå. Håber du har nogle voksne du kan tale med om alle de følelser og tanker der måtte fylde. Vigtig du ikke skal gå med dem alene. Mon du kunne tale lidt med din mor, en lærer eller måske en veninde eller venindens mor?
At du har følt smerter i maven, tænker jeg ikke du skal frygte, det kan være helt normalt når man onanerer. Men hvis det bliver ved og du er utryg, så synes jeg du skal fortælle det til fx din mor eller gå forbi sundhedsplejersken på din skole. De er vant til at tale med børn og unge om alle mulige slags ting, også onani.
Kærlig hilsen BørneTelefonen.