Brev
Det går ondt
Jeg er en pige på 14
Jeg har onaneret i noget tid
Men idag da jeg onanerede begynde at gøre ekstremt ondt i min skede
Jeg er lidt bekymret for om hvad er er sket
Det skal lige siges at jeg kun onanere med min fingre eller en dildo
Hvad kan der være sket?
Hjælp mig plz!!
Hilsen den bekymrede pige
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14 år.
Det er en helt naturlig ting at onanere, men det skal jo helst være rart og ikke gøre ondt. Den måde, du gør det på, lyder helt ufarlig, så måske kan du være kommet til at kradse dig selv lidt med fingeren eller med dildoen. Hvis du har onaneret ofte på det sidste, kan det også være, at du er blevet øm i skeden?
Skeden er følsom og kan blive øm, men forhåbentlig holder det op hurtigt igen, hvis du holder en lille pause med at onanere eller er ekstra forsigtig, mens du er øm.
Hvis det bliver ved at gøre ondt, er det en god ide lige at lade din læge/sundhedsplejersken tjekke, så du ikke skal gå og være bekymret. Det kan føles svært at gå til lægen med dette emne, men prøv at huske på at for lægen er det et arbejde, og hun/han er helt vant til lige at skulle tjekke og give gode råd.
Kærlige hilsner BørneTelefonen.