Der er ikke plads

Hej.

Jeg har et problem, når jeg onanerer (Stikker finger op i mig selv) så er der kun plads til en og spænder ikke dernede er helt afslappet.

Når jeg prøver at få to derop så gør det ondt!..

Min kæreste har også svært ved at give mig finger for han har jo større fingre end mig og han kan næsten ikke have en finger deroppe.

Synes det er virkelig irriterende og strammer på ingen måde dernede.

Pige, 15 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 15 år

Det kan godt være lidt svært at forstå, hvorfor det er sådan.  Alle unge kvinder er stramme i underlivet, da man ikke født barn eller dyrket sex tidligere. Man kan måske også ubevidst spænde i musklerne omkring skeden og det kan gøre ondt, når man får en finger op i skeden. Når man er ophidset sker der fysiske reaktioner der gør, at der automatisk kommer mere plads. Dels fordi man bliver våd og fordi livmoderen trækker sig op. Man skal derfor være sikker på, at man er liderlig og våd nok, inden man dyrker sex. Du skal med andre ord ikke være bekymret for at du er for stram, du skal prøve at fornemme om du er tilstrækkelig våd og liderlig - tændt. Hvis man er tør i skeden er det svært og kan gøre ondt.

Det kan være en idé at bruge mere tid og et sted, hvor der ro til at slappe af og nyde det. Det kan også hjælpe, at man kysser og kæler mere, inden man prøver med en finger. Kroppen skal have tid til at reagere de føleleser som berøring - kys, nusse og kæleri sætter i gang. Det tager tid og det tager tid at øve sig.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Få flere råd og hjælp til Kroppen

I løbet af puberteten begynder din krop at ændre sig meget. Du begynder blandt andet at vokse mere, svede mere og få hår nye steder på kroppen. Hvis du er en dreng, begynder du også at producere sæd, og din stemme går i overgang. Hvis du er en pige, begynder dine bryster at vokse, og du får din menstruation. Vi har samlet en række spørgsmål og svar på alt det, man ikke tør spørge om ved både pigekroppen og drengekroppen.

På siden kan du også teste din viden om kønsorganerne, lære noget nyt i vores videoer, læse andre børns breve kroppen eller få gode råd til, hvordan du får et godt forhold til din krop.

Kender du privatsnak.dk?

privatsnak.dk kan du se film og læse om:

  • Hvad sker der, når man kommer i puberteten?
  • Hvad gør man, hvis man får bumser?
  • Hvordan kan man mærke, om man er forelsket?
  • Hvornår har man sex første gang?
  • Hvordan sætter man et kondom på?

… og mange andre spørgsmål.