Brev
Bryster…
Hej BB!
Jeg er en pige på 11 år, og går i 5. klasse.
Som overskriften nok hentyder til, handler mit brev om bryster…
Det er fordi, jeg kigger MEGET på mine egne bryster, og rører ved dem. Jeg går meget op i hvordan de ser ud, og føles…
Er der noget i vejen med mig, eller er det normalt?
Tak, hilsen mig!
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 11 år
Til lykke med at du nyder dine bryster så meget!
Det er jo en spændende udvikling, din krop er inde i, og jeg synes, det lyder rigtig fint, at du har det så godt med den udvikling.
Du er ikke spor unormal. Bliv du bare ved med at nyde dine bryster.
Kærlig hilsen fra BørneBrevkassen
Få flere råd og hjælp til Kroppen
I løbet af puberteten begynder din krop at ændre sig meget. Du begynder blandt andet at vokse mere, svede mere og få hår nye steder på kroppen. Hvis du er en dreng, begynder du også at producere sæd, og din stemme går i overgang. Hvis du er en pige, begynder dine bryster at vokse, og du får din menstruation. Vi har samlet en række spørgsmål og svar på alt det, man ikke tør spørge om ved både pigekroppen og drengekroppen.
På siden kan du også teste din viden om kønsorganerne, lære noget nyt i vores videoer, læse andre børns breve kroppen eller få gode råd til, hvordan du får et godt forhold til din krop.
Kender du privatsnak.dk?
privatsnak.dk kan du se film og læse om:
• Hvad sker der, når man kommer i puberteten?
• Hvad gør man, hvis man får bumser?
• Hvordan kan man mærke, om man er forelsket?
• Hvornår har man sex første gang?
• Hvordan sætter man et kondom på?
… og mange andre spørgsmål.