Brev
Anonymt og intimt!
Jeg har virkelig ondt ved ryggen lige harover røven og hele mit underliv, og min skede klør og min klitoris begynder med at få den følelse af at jeg lige har fået orgasme. Det kommer især når jeg tisser! hjælp!
hilsen den anonyme pige.
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14.
Mange tak for dit brev. Sikke da nogle ubehagelige symptomer, du går rundt med - det må være svært at koncentrere sig om andet?
Du fortæller, at det klør når du tisser - måske føler du en brændende sviende smerte i underlivet? Jeg tænker, at du højst sandsynligt går rundt med en blærebetændelse, for så kan man godt have det ligesom du beskriver.
For at finde ud af om du har blærebetændelse, skal du aflevere en urinprøve ved lægen, og hvis den er positiv, så skal du have noget medicin, og så forsvinder symptomerne hurtigt igen. Når behandlingen er afsluttet, skal du aflevere en ny urinprøve ved lægen, og så vil du højst sandsynligt være rask igen.
God bedring.
Kærlig hilsen
BørneBrevkassen
Få flere råd og hjælp til Kroppen
I løbet af puberteten begynder din krop at ændre sig meget. Du begynder blandt andet at vokse mere, svede mere og få hår nye steder på kroppen. Hvis du er en dreng, begynder du også at producere sæd, og din stemme går i overgang. Hvis du er en pige, begynder dine bryster at vokse, og du får din menstruation. Vi har samlet en række spørgsmål og svar på alt det, man ikke tør spørge om ved både pigekroppen og drengekroppen.
På siden kan du også teste din viden om kønsorganerne, lære noget nyt i vores videoer, læse andre børns breve kroppen eller få gode råd til, hvordan du får et godt forhold til din krop.
Kender du privatsnak.dk?
privatsnak.dk kan du se film og læse om:
• Hvad sker der, når man kommer i puberteten?
• Hvad gør man, hvis man får bumser?
• Hvordan kan man mærke, om man er forelsket?
• Hvornår har man sex første gang?
• Hvordan sætter man et kondom på?
… og mange andre spørgsmål.