Brev
Sjov med pige
Hej brevkasse
Jeg er en pige på 13,5 år og jeg går i 6. klasse.
Jeg har prøvet flere gange at hygge mig sammen med en pige, altså vi har stadig tøj på, men vi rører ved hinanden og kysser.
Vi gør det begge 2 fordi vi syntes det er sjovt og dejligt. Og øve os lidt til når vi bliver ældre. Er det helt unormalt? Bagefter syntes jeg det er dejligt men er bange for at det er forkert?
Når vi hygger os, så føler jeg at jeg kommer, fordi jeg for den her dejlige fornemmelse i kroppen, gør jeg det ?
Mvh. En pige der er lidt i tvivl.
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej pige, der er lidt i tvivl.
Det lyder som om, at du har en veninde, du føler dig tryg ved. Det er dejligt for dig! At du og din veninde rører ved hinanden og kysser, er bestemt ikke unormalt eller forkert. Så længe I begge synes, at det er sjovt og dejligt, er dét det allervigtigste. Som du sikkert godt ved, er du i puberteten, og der begynder kroppen og hjernen at udvikle sig hen imod at blive voksen. Det betyder også, at nogle unge begynder at eksperimentere lidt med deres seksualitet. Ved du mon, hvad det betyder? Det betyder, at man begynder at finde ud af, hvad man kan lide eller ikke lide i forhold til sex, og også omkring, hvilket køn man er mest tiltrukket af, eller om man er tiltrukket af begge køn. Og det giver god mening, at man gør det med én, man er tryg ved – ligesom du gør.
Jeg kan ikke fortælle dig, om du kommer. Det er også forskelligt fra person til person, hvordan det føles. For nogle kan det føles som en slags bølge, der bevæger sig igennem ens krop, hvor det føles rigtig dejligt. Så måske er det dét, du oplever.
Du kan læse mere om sex og seksualitet her: https://bornetelefonen.dk/tema/sex-seksualitet.
De bedste hilsner fra
BørneTelefonen