Brev
Min Sexualitet
Hej!
Jeg er en 14-Årig Dreng, har fundet en 13-Årige Dreng på Nettet som er fra et andet land.
Har sendt hinanden Billeder af vores Dele og sådan noget. Men det enenste jeg ikke vil sende ham er min Pik som han gerne vil have. Skal jeg tag den Chance? Han siger at jeg godt kan stole på ham, men ved ikke rigtigt.
Vi har også delt Fantasier og sådan noget og det han gerne vil, vil jeg også gerne, han er næsten lavet til mig.
Men er bare bange for om jeg er Bisexual og hvis jeg har Sex med ham i Fremtiden, vil jeg så være Bøsse eller Bi?! Og hvad vil mine Forældre sige om det?!
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej dreng
Nej, jeg vil bestemt ikke råde dig til at sende ham et billede af din pik! Det er en alt for stor chance at tage at sende billeder af sig selv. Hvis I fx på et tidspunkt bliver uenige om noget, har han jo mulighed for fx at lægge dit billede ud på nettet. Det ville jo være ulovligt, hvis han gjorde det, men der er jo ikke nogen grund til at tage chancen.
I det hele taget er det rigtig vigtigt at være forsigtig, når man deler noget på nettet.
Du kan læse mere om hvad du skal passe på, når du er på nettet her: www.sikkerchat.dk
Jeg synes faktisk, at det er mega sejt af dig, at du lytter til dig selv og siger nej! Det er godt gået!
Der er rigtig mange unge i din alder, som er i tvivl om deres seksualitet. Hvis du en dag har sex med ham eller en anden dreng, betyder det ikke, at du bliver bøsse eller er bi-seksuel. Det er helt normalt når man er ung, at have følelser både for drenge og piger og mange er voksne før de helt finder ud af hvilken form for seksualitet de er til.
I forhold til dine forældre og hvordan de vil reagere, kan det jo være rigtig svært at vide.Måske vil det være vigtigst for dig selv at tænke over, hvordan du vil sige det? Måske du kan starte med at tale med dem om seksualitet generelt, hvilke tanker du går med og hvad de tænker. Det kan også være en god ide at dele med dem, at du skriver med en fyr, som opfordrer dig til at sende billeder af din pik. De vil sikkert også kunne rådgive dig omkring hvordan du bedst tackler det og måske er de åbne for en snak om seksualitet. Hvad tænker du om det?
Hos BørneTelefonen taler og skriver vi ofte med børn, som skal fortælle noget lidt svært til deres forældre, måske du kunne overveje at skrive eller ringe til os og få lidt flere råd og støtte? Nogle børn har gjort det, at de har vist brevet til os og vores svar til forældrene. Det kunne måske også være en ide for dig?
Du har været så god til at beskrive dine følelser og tanker i dit brev!
De bedste hilsner fra
BørneTelefonen