Brev
Hvordan og hvornår skal jeg springe ud?
Hej jeg er en der på 13 (snart 14)
Og over de sidste på måneder har jeg fundet ud af at jeg er bøsse
Jeg ved bare ikke hvordan eller hvornår jeg skal springe ud som bøsse
Menneskene i min skole nedtaler rigtig RIGTIG meget bøsser (jeg tror mest det er fordomme men ved ik rigtig)
Derfor er jeg ikke sprunget ud endnu
Jeg er jo også kun 13 år så jeg ved ikke om det er for tidligt
Kh drengen på 13
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13
Hvor er det bare sejt, du føler dig klar omkring din seksualitet. Det er de færreste i din alder, der gør det. Tak fordi du deler det med os.
Hvor er det ærgerligt, at mange taler ned omkring homoseksualitet. Det er slet ikke okay. Er det alle på skolen, der har det sådan. Eller tror du alligevel, der er nogen, som ville bakke dig op? Måske du kunne starte med at fortælle det til en af de venner, du stoler mest på? Eller du kan starte med at fortælle det til nogen udenfor skolen. Er der en udenfor skolen, som du kunne fortælle det til? Måske et familiemedlem eller en ven. Det kan nemlig være lettere at fortælle det til mange, når man har fortalt det til en. På den måde har man fået en reaktion. Eller måske ikke en så stor reaktion, som man faktisk havde troet. Prøv at gå ind på sexliniens hjemmeside. Der kan du læse om andres erfaringer med at springe ud som homoseksuel.
Jeg vil dog også lige tilføje at det er meget normalt at man i løbet af puberteten, kan have følelser for begge køn. I perioder kan man tro man er homoseksuel for så senere at opdage, at det er man måske ikke alligevel. Det er helt normalt at have disse følelser og for langt de fleste er de først klar over hvilken seksualitet de har, når de er noget ældre. Så måske du lige nu bare kan nyde og acceptere de følelser du har og så se hvordan det udvikler sig i løbet af puberteten. Og så kan du jo altid overveje, hvor mange du har lyst til at dele dine tanker med lige nu. Jeg er sikker på at andre af dine venner har det på helt samme måde.
Til sidst skriver du, at du kun er 13. Du skal bare huske at gøre det der føles rigtigt for dig. Så er det lige meget om man er 13 eller 60 år gammel. Hold endelig fast i den du er!
Venlig hilsen BørneTelefonen