Brev
Hvor møder jeg andre biseksuelle henne?
Hej BT
Jeg er en pige på 15 år
Jeg synes selv jeg har prøvet alt, men nu spørger jeg alligevel her.
Jeg vil gerne møde nogle flere piger da jeg helst vil være sammen med piger. Min bedsteveninde er også biseksuel men jeg ville aldrig se det som en mulighed da det bare ville ødelægge vores virkelig tætte forhold.
Problemet er at jeg ikke synes jeg kan finde nogle der er som jeg er. Jeg kan jo ikke tage på barer og diskoteker osv endnu. Jeg har i et stykke tid brugt appen yellow men har kun fundet folk fra Sverige og Norge. Så lige pt. Skriver jeg med en virkelig sød pige fra Norge, men igen ville jeg gerne have at det er en fra Danmark og synes det er lidt svært. Så ville egentlig høre om i havde nogle råd eller steder hvor man kunne møde nogle flere biseksuelle/lesbiske.
Mvh mig
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 15
Rigtig mange tak for dit brev. Det er tydeligt, at du er bevidst om din seksualitet. Det viser mig, at du har en rigtig god kontakt til din krop og dine følelse. Og det er rigtig flot.
At du ikke vil være sammen med din veninde der også er biseksuel, forstår jeg godt. Det er rigtig vigtigt, at man også passer på de venskaber man har. Det at din veninde også er biseksuel, kan jo være en styrke i Jeres venskab. At I kan dele tanker og følelser med hinanden. Ved din veninde mon at du også er biseksuel? Jeg tænker, at det at have en tæt på, der har samme seksualitet, kan være rigtig godt. Herinde har vi nemelig oplevet, at det at være biseksuel kan virke ret ensomt, hvis man ikke kender andre. Jeg tror ikke det bliver sådan for dig, da du virker ret åben og afklaret omrking det. Og det er super flot.
Du spørger om vi har nogle råd eller steder, hvor man kan møde flere biseksuelle. Vi kan klart anbefale, at du besøger hjemmesiden www.lgbtungdom.dk/radgivning/ungdomstelefonen
Det er en rådgivning for blandt andet biseksuelle. Man kan både ringe og chatte. De kan også henvise til forskellige sociale arrangementer. De ved også hvor man kan møde andre biseksuelle, eller hvilke hjemmesider der vil være gode for dig. Måske dette kunne være en god start.
Du kan måske også undersøge vores brevkasse lidt ud, under emnet "Køn og identitet". Der er der masser af andre unge der har skrevet ind, og måske har stået i samme situation som dig. Der kan måske også være lidt råd at hente.
Jeg håber mit svar kan hjælpe dig lidt på vej.
Husk, du har ret til, at have lige præcis den seksualitet du vælger. Så bliv ved med at være den, du vil være.
Mange kærlige hilsner fra
BørneTelefonen