Brev
Hvad er mit køn?
Hej
jeg er en pige på 11 år men jeg følger mig som en dreng. Jeg har aldrig haft en særlig godt fællesskab mad pigerne fra klassen men jeg har et meget godt et med drengene. Mine forældre siger at jeg ikke transkønnet. Men jeg ved hvordan jeg er.
Jeg tør ikke sige det til mine venner, (kun mine bedste venner). Hvad nu hvis de driller mig med det? Og jeg bliver meget forvirret af at jeg også er til drenge. Kan man så sige at jeg er homosexuel?
Og hvordan skal jeg sige til venner og familie at jeg gerne vil hede/kalles for ……?
PS jeg har haft det sådan her så længe jeg kan huske.
Please hjælp mig jeg har virkelig brug for hjælp
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 11-årige
Tak for dit brev, hvor du så flot forklarer, hvordan du har det. Det kan være svært når man ikke føler, man passer ind i sin egen krop. Og måske også er bange for andres reaktioner på det.
Du skriver, at dine forældre siger du ikke er transkønnet. Men at du ved, hvordan du er. Det er nemlig kun dig, der kan vide det. Jeg tænker på, om du mon har fortalt dine forældre, at du er transkønnet? Eller om de selv nævnte at du ikke er det?
Det kan nogle gange være svært for forældre og andre mennesker der ikke er transkønnede at forstå det. Men du er stadig dig. Du er rigtig god til at forklare dine følelser og tanker om dit køn til BørneTelefonen.