Forvirrende seksualitet

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære du

Jeg håber, jeg har forstået brevet, så mit svar giver mening for dig.

Der er rigtig mange unge, der er forvirrede, nysgerrige og undersøgende omkring seksualitet. Det hjælper selvfølgelig ikke dig, men måske kan det være rart at vide. Når din veninde har andre veninder der er kærester med hinanden, så virker de måske mere afklarede med deres seksualitet, end de i virkeligheden er. Måske bruger de også meget tid på at tænke over deres seksualitet.

Jeg tænker, at du har brug for at høre og læse om andre med samme tanker og følelser som dig. Kender du http://www.sexlinien.dk/ Her kan du læse om andre unges erfaringer med forelskelser i nogle af det samme eller begge køn. Der er også små interview, som du kan høre.

Taler du med dine veninder om, hvordan de har det med at have lyst til andre piger? Hvad med den veninde, som har fortalt dig, at der er noget mellem hende og en anden veninde – mon hun ville være god at tale med? Måske kan du genkende dig selv i det hun føler.

Du skriver, at du måske bare leder efter noget, som kan fylde dit tomme hul i dit hjerte ud. Det viser, at du har en fantastisk evne til at tænke over, hvorfor du har de følelser, du har – og det er en styrke. Jeg bliver nysgerrig efter, om det tomme hul handler om, at du savner noget mere "dybt" end at kysse med andre piger? Eller måske noget helt andet. Ved du mon det? Du skriver ikke så meget om det, så jeg ved ikke, om det spørgsmål giver mening for dig. Hvis du har lyst til at fortælle om det tomme hul i dit hjerte eller få nogle ideer til, hvordan du kan tale mere med dine veninder, så er du meget velkommen til at ringe eller skrive på 116111

De kærligste hilsner fra BørneTelefonen

få flere gode råd og hjælp til køn og identitet

Er du i tvivl om, hvilket køn du identificerer dig som? Måske du allerede ved det, men er nervøs for at fortælle det?

Her på siden kan du få gode råd og hjælp til at sige det højt. Du kan også teste din viden om de forskellige kønsidentiteter.

læs og giv råd til at springe ud

Vil du gerne fortælle din familie og venner om din seksuelle orientering?

Her kan du få andre børns gode råd til, hvordan du kan gøre det. Du kan også dele dine egne oplevelser og gode råd.

Køn og identitet Andre der hjælper

FSTB

Rådgivning til transkønnede børn og unge om køn og identitet
Læs mere

Headspace

Brug for nogen at tale med? Ring, sms, chat eller duk op (12-25 år)
Læs mere

LGBT+ Danmark

Rådgivning om seksuel orientering, kønsidentitet og seksualitet