Føler mig ikke tilpads i min krop

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære R......
Du har skrevet et meget modent brev om din opfattelse af dit køn, tak for det... Det lyder som om, du er helt afklaret med, at du føler dig som en dreng, og du har også talt med nogle af dine venner om det. Det er rigtig godt, at du ikke gemmer dine tanker væk, men åbent og ærligt fortæller om dig selv og din opfattelse af din krop.
Når du oplever, at nogle af dine venner ikke tager det seriøst, er det måske fordi, de ikke forstår det. Det kan nemlig være svært at forstå, når man ikke selv har prøvet det.
Jeg synes, du skal overveje igen at tale med dine forældre. Du har selvfølgelig brug for at blive taget alvorligt, for det er noget meget vigtigt for dig, så måske skulle du vise dine forældre det brev, du har skrevet, hvor du meget klart giver udtryk for dine overvejelser over din kønsopfattelse..?
Hvis du ikke kender sexliniens hjemmeside, vil jeg anbefale dig at kigge på den. Her kan du både læse om transkønnethed, du kan få rådgivning, og du kan skrive med en ung kvinde om dine overvejelser.
I disse år sker der heldigvis meget i forhold til kønsroller og opfattelse af sit køn, og det bliver mere almindeligt at være åben omkring det. Derfor er det også rigtig godt, at du selv er åben og indstillet på at acceptere dig selv, som du er. Til lykke med det.
Kærlig hilsen fra BørneBrevkassen

få flere gode råd og hjælp til køn og identitet

Er du i tvivl om, hvilket køn du identificerer dig som? Måske du allerede ved det, men er nervøs for at fortælle det?

Her på siden kan du få gode råd og hjælp til at sige det højt. Du kan også teste din viden om de forskellige kønsidentiteter.

læs og giv råd til at springe ud

Vil du gerne fortælle din familie og venner om din seksuelle orientering?

Her kan du få andre børns gode råd til, hvordan du kan gøre det. Du kan også dele dine egne oplevelser og gode råd.

Køn og identitet Andre der hjælper

FSTB

Rådgivning til transkønnede børn og unge om køn og identitet
Læs mere

Headspace

Brug for nogen at tale med? Ring, sms, chat eller duk op (12-25 år)
Læs mere

LGBT+ Danmark

Rådgivning om seksuel orientering, kønsidentitet og seksualitet