Brev
er jeg biseksuel?
jeg har tænkt meget over min seksualitet på de seneste, og jeg er kommet frem til at jeg måske er biseksuel. jeg ved ikke helt om de bare er en fase eller ej, fordi jeg har syntes mange gange at en pige var lækker, men lige nu har jeg et drenge crush…. jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13
Jeg kan godt forstå, at det fylder meget i dine tanker.  Det er helt normalt at være i tvivl om, hvilken seksualitet man har.
Hvor er det dejligt, at du har et crush på en dreng lige nu. Det kan være, at du næste gang har et crush på en pige. Det er ligeså fint.
Jeg kan godt forstå, hvorfor du tænker over, om det måske bare er en fase. Det er helt normalt, at man kan føle sig tiltrukket af forskellige mennesker af forskelligt køn igennem livet. Det kan man godt kalde for faser. Man kan også sige, at det bare er forskellige crushes på forskellige mennesker. Nogle oplever for eksempel, at de altid bliver tiltrukket af det modsatte køn og så pludselig forelsker sig i det samme køn.
Du spørger, hvad du skal gøre. Mit råd vil være, at du ikke skal gøre noget. Hvis du har lyst, kan du snakke med en god ven eller veninde om det. Det kan nemlig nogle gange føles rart, ikke at skulle gå med tankerne alene.
Jeg håber, at du kan finde ro i din tvivl. Måske kan du endda få snakket med en god ven, hvis du har lyst til det. Du har allerede skrevet herind, hvor du så fint har sat ord på dine tanker.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen