Brev
Biseksuel?
Kære brevkasse.
Mit navn er N og jeg er 14 år gammel, går i 8. klasse.
Jeg har en kæreste som er en fyr, og vi har været sammen seksuelt, og han tænder mig rigtig meget.
Men når jeg ind i mellem ser porno, er det altid lesbisk porno der tænder mig…
Kan jeg være biseksuel?
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14 år,
Tak for dit gode spørgsmål. Du er slet ikke alene om at være i tvivl. Der er mange, der spørger om det samme som dig.
Det lyder som om, at du har det rigtig godt med din kæreste – og at du ikke er i tvivl om, at du i hvert fald er rigtig glad for ham. Det er helt almindeligt, at man tænder på lesbisk porno, selvom man er en heteroseksuel pige. Porno og virkelighed er to meget forskellige ting. Selvom man tænder på at se lesbisk porno, er det ikke nødvendigvis fordi, man har lyst til selv at prøve det eller fordi man er lesbisk eller biseksuel.
Hvis du oplever at blive forelsket i en pige og mærke ting, som du f.eks. mærker det med din kæreste, kan det godt være, at du er biseksuel. Men det er noget, man finder ud af sådan lidt hen af vejen. Ens seksualitet kan ændre sig hele livet, så selvom man er til ét køn på ét tidspunkt i sit liv, er det ikke sikkert, at det bliver ved med at være sådan. Men ofte er man ikke i tvivl, hvis man pludselig får stærke følelser over for et andet menneske – uanset kønnet.
Hvis du har lyst, kan du læse mere om biseksualitet på Sexliniens hjemmeside lige her.
Ellers er du også altid velkommen til at SMS’e eller ringe til os på BørneTelefonen på nummer 116 111 eller skrive til os på Chatten, hvis du har flere spørgsmål.
De bedste hilsner
BørneTelefonen