Brev
Mig og min kæreste
Hej,
jeg skriver her pga jeg er lidt nervøs….
Jeg er en pige på 15 år som har haft sin kæreste med hjemme.
Vi endte med at røre lidt ved hinanden og det var rart.
Men nu er så det spørgsmål kan jeg blive gravid vis min kæreste har givet mig finger og det lyder lidt tåbeligt men han var jo ikke på den måde oppe i mig.
Jeg er nervøs for at jeg kan blive gravid.
Jeg snakkede med ham om det om han havde rørt ved mig da han kom og han sagde nej så er lidt usikker men vil ikke panikke total da jeg ik andet hvornår jeg får min mens igen da jeg glemte og skrive det op sidst ?
du tror vel ik han kunne ha gjort mig gravid?
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Pige.Jeg tænker, at det ikke lyder så sandsynligt, at du er blevet gravid. Det kan selvfølgelig ikke udelukkes fuldstændigt, at du kan været blevet gravid af få finger, hvis der har været frisk sæd på fingrene, men risikoen er nu meget lille. Din kæreste siger samtidig også, at det ikke var tilfældet. Så mon ikke du kan være ganske rolig. Når du bliver så bekymret for graviditet, så kunne der være, at du og din kæreste måske skulle tale om hvilken form for prævention, som I kunne tænke jer at benytte, således at du ikke fremover skal gå rundt og være bange for at blive gravid, når I har været sammen. På www.sexlinien.dk kan du læse om de forskellige former for beskyttelse imod uønsket graviditet. Kærlig hilsenBørneTelefonen.