Kan jeg være gravid!!? SVar hurtigt?!

Hej
jeg har ikke haft samleje, min kæreste rørte kun ved min klitoris, og er ret sikker på han havde rene fingre.. han rørte kun lige ved åbningen af skeden. Men så idag en dag før jeg skal have min menstrution kommer der en sbag blødning og jeg ved ikke om den fortsætter med regner jeg ikke med jeg fik den tidligere idag.. og så søger jeg på google og finder ud af at der er normalt at bløde lidt i starten af en graviditet…

HJÆLP MIG hvad skal jeg dog gøre???

Pige, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære Pige
Tak tak for dit brev, hvor du skriver, at du er i tvivl om, du kan være blevet gravid. Ud fra de oplysninger, som du giver i dit brev, lyder det meget usandsynligt, at du skulle være blevet gravid.
For at blive gravid skal drengen have haft udløsning og være kommet inde i pigen - hvis han er kommet lige udenfor skeden, kan der være en lille risiko for at du kan være gravid, men det er jo ikke tilfældet i jeres situation.

Hvis han ikke har haft sæd på sine fingre, kan du ikke være blevet gravid! Mange piger bliver nervøse for, om de er blevet gravide, når de har været i den situation, du beskriver. Bekymringerne kan somme tider være med til at forsinke din menstruation, men det betyder ikke nødvendigvis, at du er gravid.

(Jeg gætter på, at det du har læst på nettet om blødning i starten af en graviditet sikkert er skrevet for at berolige gravide, så de ikke går og er bekymrede for at de har aborteret...)

Håber at du på nuværende tidspunkt har fået din menstruation og dermed også fået ro i sjælen... Nu hvor du er begyndt at gøre dig seksuelle erfaringer, så vil det måske være godt, hvis du overvejer hvilken form for prævention, du vil bruge fremover. Du kan søge oplysninger på sex og samfunds hjemmeside >>.

God sommer til dig.
kram fra BørneBrevkassen

Er du bange for at du er blevet gravid? Få gode råd her

Hvis du har haft ubeskyttet sex og er bange for, om du måske er gravid, kan det være, du har spørgsmål som: Hvordan ved jeg, om jeg er gravid? Hvornår kan jeg tage en graviditetstest? Har lægen tavshedspligt? Kan jeg tage en fortrydelsespille?

Her på siden kan du få hjælp ved at prøve guiden, læse gode råd eller breve fra andre unge. Du kan også se, hvilke rettigheder du har, hvis du skal tale med din læge.

Graviditet Andre der hjælper

Klinkker for prævention og sexsygdomme

Rådgivning og undersøgelse - prævention, graviditet og sexsygdomme
Læs mere

Mødrehjælpen

Rådgivning vedr. uønsket eller planlagt graviditet og til unge forældre
Læs mere

Sexlinien

Rådgivning og information om krop, seksualitet, sex, grænser og køn (15-25 år)