Brev
Kan hun være blevet gravid?
Hej
jeg er en bekymret fyr på 22 år og skriver fordi jeg i weekenden havde sex med min kæreste og er bange for hun måske er blevet gravid.
Vi havde beskyttet ses med kondom først og ca omkring en time senere gjorde vi det igen uden og jeg kom ikke op i hende men der kan vel stadig sidde noget efter man brugte kondom?
Dreng, 22 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære fyr på 22
Ja, din kæreste kan godt være blevet gravid.
Selv om du ikke er kommet oppe i hende, kan der stadig komme lidt sæd ud eller sidde sæd på penis. Det kan ske, også selv om I var sammen inden, hvor I brugte kondom. Derfor er det altid vigtigt med kondom.
Din kæreste kan tage en graviditetstest, som vil vise, hvis hun er gravid. I kan dog først stole på testen ca. en uge efter, I har haft sex. Man kan købe graviditetstest både i supermarkeder og på apoteket.
I kan også ringe til lægen og snakke med lægen om jeres bekymring. Så kan lægen guide jer, bedst muligt.
Her kan I læse mere om graviditet https://bornetelefonen.dk/tema/graviditet
Måske vil det være godt for jer at læse om det sammen.
Mange hilsner fra BørneTelefonen