Brev
Jeg er gravid !!!!!
Hej
jeg er så ulykkelig !!! 🙁
mig og min kæreste havde sex for første gang hvor jeg måske ikke var helt klar men så gad han ikke bruge kondom og jeg var så optaget af ham at jeg glemte det :(( !!!
Så dum jeg var så jeg har købt en gravid test og jeg er gravid
min forældre ved intet da jeg ved de vil myrde mig jeg mener myrde 🙁
jeg fortæller så min kæreste det og han. Slår op fordi han ikke vil være far eller have noget med det at gøre så nu er jeg dybt ulykkelig
han snakker ikke til mig skriver ikke eller noget som helst når min vendinger prøver at hjælpe benægter han at han har haft sex med mig og at det ikke er hans barn
jeg fik så fat i ham og han blev sur da jeg sagde jeg vil have en arbort så han tævede mig det værste sted han ramte maven
nu har jeg endnu flere smerter græder mig i søvne af sorg og smerte jeg låser mig selv inde på toilettet og tuder jeg har så ondt stadig er babyen så død da det er 2 måneder jeg har været gravid og mine forældre begynder snart at opdage det da min mave bliver rundere og rundere og jeg bliver mere doven og har altid smerter
hans ene ven støtter mig omkring det men vi er ikke så tætte venner så det er lidt svært alligevel jeg er begyndt at få følelser for ham men jeg vil ikke have en. Abort !!!!
Tanken om at dræbe et barn desuden nåede jeg ikke at få en abort 🙁
jeg vil ønske ham der støtter mig var far til barnet
please håber på svar hurtigst vis i gider tak 🙂
jeg er kun 14 !!!!!!
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14
Tak for dit brev. Jeg kan godt høre, at du er helt desperat nu, og det er også en ret akut situation, du står i. Det var godt, du fandt mod til at skrive herind. Jeg vil rigtig gerne komme med nogle forslag, du kan tænke over. Måske kan det hjælpe dig videre.
Det er ikke op til mig at prøve at overtale dig til at få en abort, men jeg vil gerne sige til dig, at det godt kan nås endnu, hvis du alligevel skulle beslutte dig for det. Hvis du er 2 måneder henne, kan du stadig nå det. Abortgrænsen i Danmark er 12 uger, dvs tæt på 3 måneder.
Det er en stor beslutning at tage, det ved jeg godt. Men at få et barn som 14-årig er en meget krævende ting, som vil ændre dit liv for altid. Så når du tager din beslutning, vil jeg virkelig ønske for dig, at du får hjælp til at få snakket om det på en realistisk og ærlig måde.
Jeg kan tydeligt fornemme din frygt for at fortælle dine forældre det, og kære pige - sådan har rigtig mange piger det. Jeg tænker nu ikke, at dine forældre ligefrem vil myrde dig, men jeg kan godt forstå, hvis du tænker, at konsekvenserne vil være på linje med det... Jeg ved bare fra de samtaler, jeg har haft med unge piger her på BørneTelefonen, at forældrene som regel reagerer anderledes, end de forventede. Selvfølgelig bliver forældrene forskrækkede, og måske viser de deres forskrækkelse ved at skælde ud... Lige som når en mor til et lille barn skælder barnet ud, når det er løbet ud på vejen... Hun gør det, fordi hun blev så forskrækket og var bange for, at der kunne ske barnet noget... Giver den sammenligning mening for dig?
Så hvad nu hvis dine forældre alligevel ikke reagerede så voldsomt, som du forventer? Prøv at tænke på, om du kan huske andre tidspunkter, hvor du har været presset, og hvor de faktisk har hjulpet dig... Måske kan det hjælpe..? Uanset om du vælger at beholde barnet eller at få en abort, vil du nok ikke kunne undgå, at dine forældre får det at vide. Så måske vil det være en lettelse at få det ud i det åbne nu, hvor du har gået med det pres så længe?
Jeg kunne godt tænke mig at give dig et par links, du kan kigge på, så du får lidt mere at vide om abort. Når du har tanker om, at det er at dræbe et barn, hvis man får en abort, så tænker jeg, at det måske ville være rart for dig både at læse lidt om det, men også at snakke med nogen om det. Du skal vide, at BørneTelefonens rådgivere altid vil snakke med dig - og at det er gratis at ringe. Nummeret er 116111, og du er anonym.
Her er de links, jeg vil foreslå dig, at du kigger på:
http://www.sexlinien.dk/default.aspx?ID=28973
http://www.sexogsamfund.dk/Default.aspx?ID=17081
Søde pige, jeg håber virkelig, du vil overveje at snakke med nogen om det her snart. Som sagt er du velkommen til at ringe til BørneTelefonen og lige vende det hele, før du beslutter dig. Men jeg synes, du har været bekymret længe nok - jeg ønsker for dig, at du får delt din bekymring med nogen og får hjælp, så du kan komme igennem det her og komme videre med dit liv.
De bedste ønsker fra BørneTelefonen