Brev
graviditet
hej
jeg er 14 år, og havde sex med min kæreste forleden dag. det var første gang for os begge. men vi brugte kondom og han kom ikke, så er der nogen chance for at jeg kan være blevet gravid. blødte nemlig også meget under sex…
knus 14 år pige
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14 år
Tak for dit brev hvor du fortæller, at du har haft sex med din kæreste for første gang og nu gerne vil vide om du kan være blevet gravid.
Som udgangspunkt kan man sige, at når I har brugt kondom er risikoen for at du kan være blevet gravid meget lille, med mindre det for eksempel gik i stykker. Det at du blødte mens I havde sex, er meget normalt, især her de første par gange I gør det. Det kan være din mødomshinde der er bristet, og ellers er det meget normalt de første gange, så det skal du ikke være bekymret for.
Jeg tænker at din kæreste og dig, måske kan have gavn af at kigge lidt på den side der hedder www.sexlinien.dk, der kan I læse en masse om sex og prævention.
De bedste hilsner
BørneBrevkassen
Er du bange for at du er blevet gravid? Få gode råd her
Hvis du har haft ubeskyttet sex og er bange for, om du måske er gravid, kan det være, du har spørgsmål som: Hvordan ved jeg, om jeg er gravid? Hvornår kan jeg tage en graviditetstest? Har lægen tavshedspligt? Kan jeg tage en fortrydelsespille?
Her på siden kan du få hjælp ved at prøve guiden, læse gode råd eller breve fra andre unge. Du kan også se, hvilke rettigheder du har, hvis du skal tale med din læge.