Brev
frygten for jeg er gravid, Hjælp
Hej, jeg er en pige på 14 år.
Jeg har en kæreste som er 2 måneder yngre end mig selv.
Vi er begge “langt fremme” og har haft lyst til at have sex med hinanden i et stykke tid. Vi brugte beskyttelse ved brug af kondomer og jeg er på mini-piller. Men jeg har en mærkelig fornemmelse i kroppen og er bange for jeg alligevel er blevet gravid.. Men igen vi brugte kondom og han trak ud inden han kom.
Jeg er bare en pige som over tænker helt vildt meget… Desværre.
Kærligste hilsner fra en meget forelsket og tænksom 14 årig pige
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14 år.
Det er bestemt en styrke at være tænksom og passe på sig selv. Disse sider skal du være stolt af. Når det er sagt, så er chancen for at du er blevet gravid meget lille, idet I både brugte kondom, du er på minipiller, og han trak sig ud, inden han kom.
Men hvis man bekymres, kan man begynde at få tanker og fornemmelser i kroppen, som slet ikke behøver at betyde, at du er gravid. Jeg vil foreslå, at du venter og ser om ikke din menstruation kommer helt som planlagt, hvilket er tegn på, at du ikke er gravid.
Skulle menstruationen være lidt forsinket, har du muligheden for at købe en graviditetstest enten i supermarkedet eller på apoteket, som vil kunne give dig et præcist svar.
Jeg kan se, du er en forelsket ung pige, der passer på dig selv. Husk også at tænke over og anerkend dig selv for dette.
Kærlige hilsner fra BørneTelefonen