Brev
vild med en pige
Hej brevkassen.
Jeg er en dreng på 14 år og jeg er vild med en pige i min klasse.
Jeg har prøvet at skrive til hende men hun svarer mig ikke.
Ved ikke hvad jeg skal gøre
14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 14.
Tak for dit brev. Hvor er det dejligt, at du har fundet en sød pige, som du er vild med. Og hvor er det sejt, at du har fundet mod til at skrive det til hende.
Jeg kan godt forstå, at du er lidt forvirret over hendes manglende svar. Og at du er i tvivl om, hvad du skal gøre.
Det er en dejlig følelse at være vild med nogen. Men det kan også være hårdt, hvis ikke det går, som man har ønsket og håbet.
Det er ikke helt til at vide, hvorfor hun ikke svarer. Derfor kan det være svært at sige præcist, hvad der vil være godt at gøre. En grund til at hun ikke svarer, kan være, at hun ikke har de samme følelser som dig. Måske er hun bange for at såre dig, ved at fortælle dig det?
Det føles aldrig rart, og kan være hårdt når ens følelser ikke er gengældt. Det er dog heldigvis sådan, at du måske efter noget tid, møder en anden, som du bliver vild med. Det kan jo også være, at der er andre grunde til, at hun ikke har svaret. Måske har hun brug for lidt tid til at tænke over det.
Ligemeget hvad der måtte ske, er det rigtig sejt og modigt, at du har skrevet til hende. Mange går rundt og er vilde men nogen, uden at de fortæller det til dem, fordi de er bange for at blive såret. Dette kan medføre, at noget rigtig godt aldrig bliver til noget. Kærlighed kan være hårdt og det kræver ofte at man må tage chancer, før at det kan opstå.
Hvis ikke det bliver til noget med hende pigen her, så er jeg sikker på, at du finder en anden sød pige en dag.
De bedste hilsener fra BørneTelefonen