Brev
Vild med en
Ok så har nok været venner på snap med denne her dreng i ca en månede
Og jeg er ret så vild med ham
Så jeg skrev til ham at jeg godt kunne lide ham han svarede 👍
Hvad kam man gøre får at bliver forelsket i mig
Og mangle nogle gange samtale emner, i må meget gerne skrive nogle
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år
Det kan være lidt svært at være vild med en, som man ikke helt ved om, han har det helt på sammen måde.  Men måske kan det komme.
Man kan ikke tvinge nogen til at blive forelsket i en, for det er en følelse, man ikke rigtig kan styre. Men du kan jo vise ham, at du er interesseret i ham, give ham opmærksomhed, smile til ham, spørge om hans interesser og fortælle, hvad du selv interesserer dig for.
Du kan prøve at tale lidt om skolen, venner, jeres familier, musik, film og sådan noget. Måske har I nogle fælles venner, I kan tale lidt om.
Hvis han ikke svarer og ikke rigtig viser dig interesse, så prøv at lade ham være. Måske begynder han så at savne at høre fra dig.
Hvis det heller ikke virker, så er han måske bare ikke interesseret, og så er han ikke noget for dig, selvom han lige nu virker sød og tiltrækkende.
Du skal ikke slide dig selv op på at prøve at få ham til at få øje på dig. Sådan skal forelskelse ikke være. Men måske kan du bruge vores Scoreguide til, at gøre ham opmærksom på, at du gerne vil ham. Den finder du her: https://bornetelefonen.dk/scoreguide/
Kærlig hilsen
BørneTelefonen