Brev
Vil gerne kysse
Kære bb.
Jeg er en pige på 14 der har den bedste og sødeste kæreste på jorden.
Jeg har længe tænkt på at give ham et kys men jeg vil ikke gøre det akavet eller gå over hans grænser.
Så hvordan finder man ud af om han også er klar?
Kh. Mig
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 14-årige pige
Det er dejligt at læse, at du er glad for din kæreste. Jeg kan godt forstå, at du tænker på at kysse ham.
Hvis man er forelsket, er det naturligt, at man gerne vil – ja ind i mellem næsten har behov for – at kysse og kramme sin kæreste.
Hvis han er lige så glad for dig, som du er for ham, så vil han godt kunne lide, at du kysser ham. Måske han endda bliver lettet over, at du tager initiativet? Måske tør han ikke, fordi han er bange for din reaktion?
Jeg tror ikke, det vil være at gå over hans grænser at prøve at give ham et lille kindkys. Begynd stille og roligt med det, og så mærk efter, hvordan han reagerer. Du må prøve dig forsigtigt frem, tror jeg. Og accepter at I føler jer lidt akavede i starten – det hører med.
Kærlig hilsen BørneTelefonen