Vi kan bare ikke komme videre!

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dig! Tak for dit brev.Du skriver, at du er forelsket i en pige som også er forelsket i dig. Det lyder som en rigtig dejlig situation at være i! Det kan være svært at gøre noget ud af sine følelser, men det er da en rigtig god start, at I har fået sagt det til hinanden.Jeg kan godt forstå du er forvirret over hvad I er, og jeg tænker at hun måske er det samme? Det lyder som om at I godt kunne have brug for at få talt om det igen og denne gang blive mere klar på, hvad I har lyst til at jeres følelser for hinanden skal resultere i. Det kan være hun er lidt genert og har brug for at du tager første skridt? Du lyder ret sikker på at du gerne vil være hendes kæreste, og jeg synes det er sejt at du skriver herind for at få råd. Derfor synes jeg, at du virker som en selvsikker person som godt kan tage første skridt, og hun vil sikkert blive rigtig glad for at vide, at du stadig tænker meget over jeres forhold til hinanden.Nogle piger har sådan en “tradition” der siger, at det er drengene der skal spørge om man vil være kærester. Det kan være hun også har det sådan eller at hendes veninder har sagt at det bør være sådan – selvom hun måske går og har lyst til selv at gøre noget ved det.Når du fortæller at I allerede én gang har sagt til hinanden at I er forelskede i hinanden så tænker jeg faktisk at det “bare” er om at få taget hul på det igen. Jeg ved ikke om I talte om det ansigt til ansigt sidst eller måske skrev sammen, men hvis det skal resultere i at I bliver kærester, tænker jeg det er bedst ansigt til ansigt. Det kan nogle gange være lettere at give udtryk for sine følelser gennem sms eller lignende, men det kan til gengæld gøre det svært at få det ført ud i livet da man så kan gå og tænke over, hvad man skal gøre næste gang man ser hinanden osv. Hvis du synes, det er lige svært nok, at skulle tale med hende om dine følelser, kan du måske starte med at spørge om I skal ses efter skole en dag og se en film sammen eller måske gå en tur sammen, spise en is eller lave lektier sammen. På den måde kan I lære hinanden lidt bedre at kende, og måske ad den vej, få lettere ved at tale om de dybere følelser. Hvad tænker du mon om disse ideer?Måske har du nogen venner som har været i lignende situationer og som kan fortælle om deres oplevelser? Det kan også være at en god ven kan hjælpe dig med at finde ud af hvad du skal sige til hende, du er forelsket i. Du kan måske endda “øve” dig på ham og prøve at sige hvad du tænker på at sige til hende. Det lyder måske lidt mærkeligt at skulle sige sådan til en ven, men tit kan det gøre én lidt mere selvsikker i situationen, hvis man har prøvet at sige tingene højt et par gange.Jeg synes du lyder som en fornuftig dreng med hjertet på rette sted, så jeg tror på at du nok skal finde den rigtige måde at komme videre med det på. Du må i hvert fald have held og lykke, jeg håber at der kommer noget rigtig godt ud af jeres følelser for hinanden!Du er altid velkommen til at skrive igen eller ringe til BørneTelefonen på tlf. 116 111, hvis du har brug for at tale mere om det.Mange hilsnerBørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.