Brev
Vi er forelsket!
Hej!
Jeg er en pige på 11.
Jeg er forelsket i en dreng fra min klasse, som også er forelsket i mig… Vi er rigtig gode venner. Der har kørt rygter om vi er kærester, men vi har begge benægtet det.
Jeg ved han er forelsket mig af mange orsager… Men i hvert fald er vi begge forelsket i hinnanden, men ingen af os tør sige noget til den anden.
Jeg vil RIGTIG gerne være kærester, men jeg ved bare ikke hvordan jeg skal få det sagt, da jeg er lidt genert. Jeg kan ikke rigtig holde op med at tænke på ham…
Jeg håber i har tid til at svare…
På forhånd tak.
Kærlige hilsner Emma!
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 11 år
Tak for dit brev. Hvor er det dejligt for dig at du er forelsket, men jeg kan godt forstå, at det er svært for dig at få det sagt til ham. Sådan tror jeg at rigtig mange børn og unge har det, når de er forelsket.
Jeg tænker, at du kunne prøve at spørge, om han har lyst til at mødes efter skole og lave noget sammen med dig? I kunne se en film, lave mad, stå på rulleskøjter, i svømmehal, gå ud og få en is eller noget helt andet. På den måde kan I lære hinanden at kende lidt bedre, og så kan det måske være lidt lettere at fortælle ham, at du er forelsket i ham.
Måske du kan spørge om han vil hjælpe dig med noget skolearbejde, det kan være en måde at komme lidt tættere på hinanden og få snakket lidt? Eller måske ved du om han går til noget efter skole og du kan så spørge ham lidt om det. Eller nu er det jo snart sommerferie, så du kan måske spørge hvad han skal i ferien, det kan også være en god måde at få startet en snak? En anden mulighed er at du skriver en sms eller måske et brev, hvor du fortæller ham, hvordan du har det med ham.
Jeg håber, at du kan bruge svaret. Ønsker dig held og lykke med kærligheden
Kærlig hilsen Børnetelefonen