venskab eller kærlighed

kære bb…
jeg er forælsket i en dreng vi har set Hindanden før og vi har det rigtig sjovt sammen. Jeg ansøgte ham som ven på facebook og vi skriver tit sammen, nok mest mig. fordi det som om han ikke rigtig gider skrive med mig.

Han spurgte på er tidspunkt om vi skulle spille tetris/spil på facebook, efter vi havde spillet og skrevet smiley’er til Hindanden skrev han et F til mig jeg spurgte hvad det betød der gik 2 dage og så skrev han bare han skulle afprøve noget med sin computer.

jeg blev skuffet for jeg troede jo det betød forælsket så kære bb hvad skal jeg gøre jeg ved ikke om han jan li mig på den måde eller på vennemåden og hvad skal jeg skrive til ham jeg vil jo gerne i kontakt med den her dreng.

Pige, 11 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 11 år

Tak for dit brev. At være forelsket er skønt…. for det meste! Men det får os også typisk ud i alle mulige tanker, følelser, overvejelser og usikkerhed. Sådan er det, når vi har vores følelser i spil – lige som du skriver om. Det gælder begge køn og alle aldre.

Du skriver i dit brev, at du gerne vil have råd til at finde ud af, om han kan lide dig som kæreste eller som ven, og hvad du skal skrive til ham for at få kontakt med ham. Du skriver også, at du oplever at det mest er dig, der skriver til ham.

Jeg tænker at drenge generelt, nok ikke har samme brug for at skrive så meget, som piger ofte har. Så måske skal du ikke blive usikker på, om han kan lide dig, blot fordi han ikke skriver lige så meget som dig. Nu ved jeg ikke, om han har samme alder som dig? Det kan jo også være, at han ikke er kommet dertil i sit liv, at han overhovedet tænker på kærester og kærlighed, som du gør? Ofte er piger lidt hurtigere modnet på dette område end drenge.

Vil du gerne vide, om han er forelsket i dig, som du er i ham, er der nok ikke andre muligheder end at spørge ham. Hvis du syntes det er svært, kunne du jo skrive til at ham, at du synes at han er sød, og du er blevet forelsket i ham. Så må du se hvad han svarer. Det kan være at I bliver kærester – eller det kan være du kommer frem til, at du frem for alt ønsker jeres venskab og det måske, har mulighed for at være/blive et rigtig tæt, kærligt og godt venskab?

Jeg tænker på, om du mon har en god veninde du kan tale om følelser og kærlighed med? Det kan også være du har et godt forhold til din mor/far/søster/moster eller en anden, hvor du også har mulighed for at tale om de nye følelser og oplevelser, som du oplever nu og vil opleve fremover. Det er rart og vigtigt at have nogle man kan tale med, når man har brug for det.

Du er 11 år og i den alder, er det også meget almindeligt, at man ”øver” sig lidt på hvad de forskellige følelser og signaler, man oplever i sin krop, mon handler om og hvad man skal stille op med dem. Du vil nok som langt de fleste unge opleve de stærke dejlige følelser mange gange endnu. Så bliver denne dreng ikke din kæreste, er jeg ret sikker på, at der venter dig en anden dejlig kæreste et sted.

Håber du kan bruge mit svar til noget. Du er altid velkomme til at skrive igen eller du kan ringe til BørneTelefonen på 116 111, eller skriv på BørneChatten, hvor der begge steder sidder rådgivere klar til at tale med dig. Her på hjemmesiden er der også nogle temasider om forelskelse, måske kunne du også hente nogle gode tips og ideer her..?

Bedste hilsner BørneBrevkassen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.