Ved ikke hvad jeg skal gøre :-(

Hej

jeg er en pige på 18 år, jeg har nu været sammen med min kæreste i 9 måneder.

I starten var jeg meget flov over ham og ville ikke indrømme overfor nogen at vi var kærester – da han spurgte mig, havde jeg faktisk ikke lyst til at være sammen med ham, men kunne ikke lide at sige nej fordi vi også lige havde haft sex :/

Efter 4-5 måneder indrømmet jeg til folk vi var kærester, de respekteret det, men jeg er ikke sikker på om vi burde være sammen, har meget blandet følelser ..

jeg synes ikke han er pæn overhovedet, rigtig mange af mine venner kan ikke lide ham og når han sender et billede til mig af ham, kan jeg nogen gange få det helt dårligt over at jeg er sammen med ham – men på den anden side, han er en af de eneste som forstår mig helt, han gør alt for mig, kan være helt mig selv med ham

– og når jeg er sammen med hjemme hos ham er jeg glad for ham, og hans familie er så søde, og når vi ‘slår op’ som vi har gjord et par gange så savner jeg ham – kan ikke lide at ses i offentligheden med ham og vil ikke have ham med hjem.

vi havde nogen problemer i sidste uge, så nu igen er der ingen der ved vi er sammen.

jeg ved ikke om jeg burde være sammen med ham eller slå op, men kan bare hellere ikke lide at slå op, ved ikke hvad jeg skal sige fordi jeg ved hvor følsom han kan være :-(.

Hvad kan man gøre?

Pige, 18 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 18 år

Når jeg læser dit brev, får jeg den tanke, om du mon er rigtigt forelsket i din kæreste? At han er en af de eneste, der forstår dig, og at du kan være dig selv sammen med ham lyder jo rigtig godt, men måske er han mere bare en god ven?

Det lyder ikke som et ligeværdigt forhold, når du ikke har lyst til at vise dig offentligt sammen med ham osv. Jeg tænker både, at det ikke er fair overfor ham, men heller ikke overfor dig selv. Man skal ikke være sammen med en, man ikke har lyst til at være sammen med. Man skal jo helst være glad for og stolt af sin kæreste og have lyst til at vise ham frem for andre.

Jeg tror, du skal prøve at mærke rigtig godt efter og spørge dig selv, om du inderst inde har lyst til at være kæreste med ham. Du skal ikke tænke på, hvor følsom han er, eller hvor sød hans familie er osv. Du skal være helt ærlig overfor dig selv omkring, hvad DU føler. Det er vigtigt at være tro mod sine følelser, og der er ikke nogen følelser, der er rigtige eller forkerte. Hvad du end føler, er det det rigtige for dig. Kunne det mon være en mulighed, og giver det mening for dig?

Du skriver også, at du ikke ved, hvad du skal sige, hvis du skal slå op med ham. Det kan også være svært. Måske er det bedste bare at være ærlig? Sige at du ikke har de rigtige følelser for ham, men måske også samtidig fortælle om de kvaliteter hos ham, du godt kan lide. At du sætter pris på, at han forstår dig, og at du kan være dig selv sammen med ham. Hvad tænker du om det?

Det er naturligt, at man bliver ked af det, når ens kæreste slår op, men hvis kæresten gør det på en nænsom og respektfuld måde, kan det ofte hjælpe på det, og efter et stykke tid går livet videre igen.

Jeg håber, du kan bruge mit svar, og at du finder den, for dig, rigtige løsning.

Mange kærlige hilsner fra Børnetelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.