Brev
Ved ik hvem jeg skal vælge!!!
Hej brevkassen.
Har et stort dilemma, for et par dage siden skulle jeg vælge mellem to drenge som jeg godt kunne lide, valgte først den ene men så fortrød jeg og valgte den anden.
Men nu er det sådan at jeg er kommet i tvivl igen og tror faktisk bedst jeg kan lide den anden som jeg faktisk før har haft noget kørende med.
Her kommer problemet så at jeg kan simpelhen ikke droppe den anden for 3 gang, kan ik gøre det mod ham, så jeg overvejer bare at lade det stå selvom jeg egentlig flest har følelser for ham den anden.
Så hvad skal jeg gøre?
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14 år
Tak for dit brev. Jeg kan godt forstå, det er et svært dillema, du står i, for man kan sagtens være glad for to drenge på en gang, for de har sikkert hver deres søde og skønne måde at være på.
At være rigtig glad for en person, sætter utrolig mange følelser i gang - så jeg kan godt forstå, det kan være svært at vide, hvad du skal gøre, nu når du er rigtig glad for to drenge.
Dilemmaet kommer selvfølgelig, fordi du er i tvivl om, hvem af de to drenge, du skal komme sammen med, fordi begge har noget godt at byde på.
Lige nu tænker du på den anden, altså ham som du ikke kommer sammen med, men hvis det nu havde været omvendt, altså at du kom sammen med ham, tror du så, at du ville tænke på ham den første?
Jeg tænker, at det er en del af livet, at vi altid vil have valgmuligheder, og at vi også indimellem skal træffe nogle lidt svære valg - for eksempel at skulle vælge imellem to drenge. Jeg tænker lidt, at du måske kan give dig selv lov til at være glad for begge drenge. Måske kan du sige til dig selv, at nu kommer du sammen med din nuværende kæreste, og når I ikke skal være sammen mere, kan du jo sige til ham, at du stadig er glad for ham, men at du også har følelser for den anden, så derfor bliver du nødt til at prøve at komme sammen med ham.
Jeg tænker, at hvis du er ærlig omkring dette, så er det måske lidt lettere for fyren at blive ”vraget”, for på den måde siger du til ham, at du stadig godt kan lide ham, men at det er vigtigt for dig at være ærlig overfor dem og overfor dig selv - og samtidig passe på jeres følelser på en respektfuld måde. Hvad tænker du om det?
Forhåbentlig kan denne tanke give dig ro i maven, at du har valgt rigtigt lige nu, og så bare nyde din kæreste.
Du er selvfølgelig meget velkommen til at ringe herind på 116 111 hvis du gerne vil snakke lidt mere.
De kærligste hilsner
BørneTelefonen