Brev
Utroskab.
Kære brevkasse.
Jeg har et spørgsmål som fylder mine tanker hver dag, og som jeg ikke selv kan svare på.. I 2011 d.19 september, der fandt jeg sammen med min Eks kæreste T…… Han er en rigtig dejlig fyr. Og vi havde det rigtig godt sammen.. Vi var virkelige forelsket. Men allerede i december begyndte han at flirte med andre piger over nettet, gav ham en chance til og troede på han ville stoppe..
I februar fandt jeg ud af han stadig gjorder det, men valgte stadigvæk og give ham en chance.. I maj havde han sex med en prostituerede, og jeg slog op. Jeg tilgav ham, og vi kom sammen igen efter 1måned. Jeg vidste af han elskede mig overalt på jorden. Jeg kunne bare ikke forstå hvorfor han havde behov for opmærksomhed fra andre piger.. Men som sagt fandt vi sammen igen, og havde det skønt med hinanden…
Men i juli fandt jeg ud af at han flirtede med andre piger igen. Og jeg slog op..! Nu er der gået et halvt år, og havde intet hørt fra ham. Havde ikke engang fået en eneste besked fra ham. Men igår, der kontaktede han mig. Han skrev en lang besked hvor han siger undskylde for alt hvad han har gjort. Vi skrev lidt frem og tilbage. Om vores minder og af vi begge savnede det..
Han fylder mit hovede hver dag. Og nu fylder han det endnu mere efter han skrev. 🙁 Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.. Ville være bange for af han ville såre mig igen, hvis jeg gav ham En chance.. Fordi tror ærligt ikke af han har forandret sig.
Men mig og T….. havde det så fedt sammen, det var helt specielt.. Ved godt mange folks meninger er af man skal lade ham være, og glemme ham. Men det er lettere sagt end gjordt.. Ved ikke hvad foret ben jeg skal stå på. Og det er jo slet ikke sikkert af han vil have mig igen.. Men hvorfor skriver han efter et halv år?? Og hvad skal jeg gøre?
Han har såret mig gang på gang. Men alligevel følger jeg stadig han er min, og jeg er hans. Har virkelig brug for vide hvad jeg skal gøre.. Fordi bliver sindsyg i mit hovede ikke og vide om han skal ind i mit liv , eller ud.
Knus ..
Pige, 17 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige
Tak for dit brev. Hvor er det godt, du skriver, for jeg kan godt se, du står overfor et svært valg lige nu.
Du beskriver et "stormfuldt" forhold til din eks-kæreste, som har betydet meget for dig, men som også har såret dig meget. Du har flere gange gjort det forbi med ham, fordi han flirtede med andre piger og søgte bekræftelse andre steder end hos dig. Du skriver, at du ikke forstod, hvorfor han havde behov for den bekræftelse, og det lyder som om, han overskred dine grænser på den måde.
Nu har han pludselig - efter et halvt år - skrevet undskyld til dig, og selv om du virker som om, du var meget sikker i din beslutning sidste gang, du slog op med ham, er du alligevel i tvivl, om du skal give ham en ny chance... Er det mon rigtigt forstået?
Jeg kan godt forstå, du er bange for at blive såret igen, som du skriver. Det er svært at sige, om han har forandret sig, men sådan som jeg forstår dit brev, så tror du ikke selv på, at han har forandret sig?
Alligevel er du i tvivl, fordi du lige nu er opfyldt af alle de gode minder, som måske kommer til at overskygge de mindre gode oplevelser, du havde mens I var kærester (on-and-off)..? Jeg kan desværre ikke fortælle dig, om det vil være det rette at lukke ham ind i dit liv igen, selv om du efterspørger et konkret råd. Jeg tænker, at når jeg læser om alle de gange, han har såret dig, så synes jeg det var flot af dig, at du havde styrke til at sige fra - og mærke efter i dit hjerte, hvor meget du ville gå med til som kæreste, og hvornår din grænse var nået. Kunne du finde den styrke frem igen nu og mærke rigtig godt efter, hvad det er, der får dig til reagere som du gør - og spørge dig selv (endnu en gang), om du vil have en kæreste, som du er bange for vil såre dig endnu en gang..?
Hvis du trænger til at komme på andre tanker og blive afledt lidt, kunne det så tænkes, at når du savner ham allermest, at du kunne prøve at lave noget sammen med dine veninder eller noget alene, som du rigtigt godt kan lide, så dit savn af ham bliver afbrudt? Måske kunne det også hjælpe at skrive dine tanker ned i en lille bog, så de kommer ud af dit hoved. Nogle gange kan det også være en hjælp at løbe en tur, så man får puls. Tit oplever man, at se det hele på en anden måde, når man kommer hjem fra en løbetur.
Tit sidst vil jeg sige til dig, det du oplever lige nu er rigtig svært, og tit må tiden hjælpe til, selvom jeg godt ved, man kan føle sig sindssyg, når man bliver ramt af tvivl. Måske vil det hjælpe dig at tage beslutningen ved at sige den højt, skrive den ned, så du, når du kommer i tvivl, kan finde papiret frem..?
Du kan også altid ringe til BørneTelefonen på 116 111, eller skrive til UngeChatten, hvis du gerne vil vende lidt flere tanker med en rådgiver.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.