Ulykkelig kærlighed..?

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 14 år

Tusinde tak for dit brev. Hvor lyder det bare dejligt for dig, at du er faldet pladask for den her fyr, som du har mødt til en konfirmation.

Det er helt normalt, at det kan føles som om, at det slår klik, fordi man er så forelsket og vild med den anden. Nogen har det sådan, at de næsten kun kan tænke på ham og nogen kommer til at gøre nogle lidt skøre ting, fordi de vil gøre alt for, at den anden person skal kunne lide en. Mon du også har prøvet det før?

Du skriver, at du er genert over at skrive med en, som du er vild med. Sådan er der rigtig mange, som har det. Jeg synes alligevel, at det er helt vildt sejt, at du tidligere har turdet skrive til ham. Det er ikke alle som tør det, når de kan lide en. Mon du stadig har hans nummer eller måske har kontakt med ham på Facebok eller et andet sted?  For hvis du har mod på det, så tænker jeg, at det kan være en god ide, hvis du prøver at skrive til ham, nu når han kommer til København en gang imellem. Det kunne være, at han havde lyst til at ses en dag, og så kunne du måske vise ham byen, hvis du kender den? Du kunne måske tage ham med hen på nogle hyggelige steder, som du kender og godt kan lide.

Du skriver, at I tidligere har været til fest sammen. Måske kunne du arrangere, at I kunne komme til fest sammen igen? Du kunne evt. foreslå, at han inviterer nogle af sine venner med, og så kunne du tage nogle veninder med. På den måde kan du komme til at se ham igen og se, om han virker interesseret i dig, hvordan mon det ville være for dig?

Ud fra hvad du skriver, lyder det som om, at han i hvert fald tidligere har været interesseret i dig, da han skrev hjerter osv. til dig. Det synes jeg, lyder som et rigtig godt tegn. For hvis han tidligere har været vild med dig, så er det nok fordi, at du er hans type - altså den slags pige, som han godt kan lide, og derfor tænker jeg, at der måske også er en større chance for, at han ville kunne falde for dig igen, mon det er rigtigt?

Jeg ved ikke, om du har prøvet at være inde på vores hjemmeside før og har set og løst vores scoretips, men jeg tænker, at det kan være hjælpsomt for dig med et par gode råd til, hvordan du kan vise ham, at du er interesseret. Linket er:

http://www.bornsvilkar.dk/BorneTelefonen/Temaer/Sex-og-seksualitet/Vaerktojskassen/scoretips.aspx.

Det kan også være, at nogle af dine veninder har nogle gode råd til, hvordan du kan score ham, hvis I taler om sådan noget sammen?

Jeg synes i hvert fald, at du lyder som en super sej og frisk pige, så jeg håber, at du har mod på at tage kontakt til ham, selvom du synes, det er lidt svært, når du er vild med ham. Jeg ønsker dig al mulig held og lykke og håber, at det lykkes med kærligheden.

De bedste tanker og hilsener fra BørneTelefonen.

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.