Ulykkelig kærlighed..

Hej bb.

For ca halvanden år siden mødte jeg mit livs kærlighed! Jeg mødte han gennem min bedsteveninde, da vi så havde kendt hinanden i en måned blev vi så kærester, vi var bare det lykkeligate par, vi havde et helt fantastisk forhold, og vi har oplevet en masse ting sammen, som mig og ham aldrig vil glemme,

men efter 4 måneder slog han så op med mig, fordi han havde fundet en anden pige som han var begyndt at skrive med, jeg ved ikke om det var fordi jeg var for kedelig, men det kunne jeg forstille mig…

Men jeg var knust, jeg prøvede enda at begå selvmord, men blev så stoppet af min bedsteveninde. Men mig og ham var stadig venner, og vi var sammen hele tiden, og jeg prøvede altid at kysse på ham for, jeg ville have ham tilbage, men han ville kun være venner, men han vil gerne i seng med mig men kun som venner, men jeg vil ikke som venner men som kærester.

Men efter den dag snakkede vi ikke rigtigt sammen mere, og jeg kan ikke klarer det mere, stalker ham på facebook og sider og smiler hver gang han kommer på, tænker på ham hvert minut, kan bare ikke få ham ud af hovedt.

Men så besluttede jeg mig for at glemme ham, og jeg glemte ham sådan lidt, for vi så ikke hinanden i seks måneder, men så her for en uge siden så jeg ham for vi havde begge blå mandag, det hele lyste bare op da han gik hen i mod mig, mit hjerte bankede og jeg følte jeg blev forelsket, jeg havde sommerfulge i maven og det var helt fantastisk vi fik så snakket lidt, og han kastede en flødebolde i hovedt på mig, for vi plede altid at drille hinanden, men det var også bare det.

Men lige siden i mandags, har jeg besluttede mig for at jeg aldrig vil glemme ham igen, jeg kan ikke leve uden ham, jeg er så forelsket at det løgn, jeg blev så ked af det da han gik efter den dag, for næste dag sad jeg og græd hele dagen, for jeg vidste ikke hvornår jeg kom til at se ham igen..

jeg sidder hverdag og stalker ham, jeg vil aldrig give slip på ham, for hvis man virkelig elsker en vil man aldrig lade ham gå, jeg vil have ham tilbage det skal jeg bare!! Sidder og græder hverdag, føler bare der ingen som vil hjælpe mig, alle siger at jeg fortjener det bedste og de mener at han ikke er det, MEN DET ER HAN VIRKELIG!

Han for mig til de vildeste ting, han gør mit liv sejt, det hans skyld at jeg er så populær, det ham har vist mig hvad kærlighed er, det ham der lyser min verden op, det ham der for mig til at grine, det ham jeg elsker, og han jeg vil have. Håber i vil hjælpe mig med nogle ideeer til at få ham tilbage!? Han er mit alt, lige meget hvad glemmer jeg ham aldrig.

Hilsen den ulykkelige pige.

Pige, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 14 år

Tak for dit flotte og ærlige brev. Du er rigtig god til at beskrive dine oplevelser, tanker og følelser. Når jeg læser dit brev, får jeg et godt indtryk af, hvad der fylder i dit hoved for tiden. Og hold da op, du bruger mange af dine vågne timer på at tænke på ham fyren. Det kan jeg også godt forstå, især når du skriver, at han er dit livs kærlighed. Du spørger, hvordan du kan få ham tilbage. Jeg vil prøve at skrive til dig, hvad jeg tænker om din situation.

Når jeg læser dit brev, er min første tanke, at det lyder rigtig hårdt for dig, at du skal gå rundt og tænke på ham hele tiden og holde øje med, hvornår han er online på Facebook. Det må tage rigtig meget af din tid.

Jeg kan forstå på dig, at du har forsøgt at glemme ham, men efter du så ham til jeres Blå mandag, har du nu besluttet dig for, at du aldrig vil glemme ham igen. Jeg ved ikke, om der er sket noget nyt mellem jer i mellemtiden? Jeg ved heller ikke, hvad du har sagt til ham? Ved han, hvor forelsket du stadigvæk er i ham? Hvis du beslutter dig for at få ham tilbage, tror jeg det er vigtigt, at du handler på det nu. Det er for hårdt for dig, hvis du skal sidde og græde hver dag og bruge alt din energi på at holde øje med ham på Facebook. Så vil jeg foreslå, at du skriver ham et ærligt brev, hvor du fortæller, at du savner ham, og at du har brug for at vide, om han vil dig igen. Du kan også aftale at mødes med ham. Begge dele kræver mod af dig. Hvad tænker du, om de to muligheder?

Jeg synes, det er sejt af dig, at du holder fast i, at det er ham du vil have. Det kan være rigtig hårdt, hvis man oplever, at man bliver afvist. Det er svært at stå med kroppen fuld af følelser, hvis det ikke bliver gengældt. Derfor tror jeg også, at det er vigtigt for dig, at du finder ud af nu, om han vil være kærester igen. Du må dog være forberedt på, at han måske ikke er forelsket i dig. Det finder du kun ud af ved at turde fortælle ham ærligt, hvad du føler. Det vil være godt også at tænke ind, at du også bør respektere hans svar, så han ikke oplever, at du alligevel overvåger ham og bliver ved med at presse ham. Det er ikke rart for nogen af jer, at presse en til at være kærester, og tvinge forelskelses følelser frem.

Når det er sagt, må jeg være ærlig over for dig. Min første tanke, da jeg læste dit brev var: Det lyder som om, han engang har gjort dig glad, men at tankerne om ham lige nu gør dig mere ked af det. Du skriver, at han lyser din verden op, men du skriver også, at du, når du har set ham, sidder og græder hele dagen. Det er svært. Når du skriver, at du har forsøgt at begå selvmord, bliver jeg bekymret for dig. Det lyder for mig som om, at dine følelser for ham er blevet så store og fylder så meget, at din forelskelse måske ødelægger dig mere, end den gør dig godt. Forstår du, hvad jeg mener her?

Det er din beslutning, om du skal og kan glemme ham eller ej. Det kan du bedst selv mærke. Men jeg vil her åbne dine øjne for en anden mulighed – nemlig at du kan forsøge at dreje fokus væk fra ham.

Hvis du har lyst til det, så kan du tage fat et andet sted. Jeg kan forstå, at du i 6 måneder glemte ham sådan lidt. Det bliver jeg lidt nysgerrig på. Hvad gjorde du mon for at glemme ham? Var der noget, som virkede bedre end andet? I forhold til Facebook, så er det både en hjælp og et problem, når man kan sidde bag sin egen skærm og følge med i hinandens liv. Måske skal du overveje, at slette ham helt fra din profil. Man kan du også indstille chatfunktionen, så du ikke kan se, når han er online?

Du skriver, at alle siger, at du fortjener det bedste, og at de mener, at han ikke er det. Hvem er mon alle? Jeg tænker på, hvem der hjælper dig, og hvem du snakker med de dage, hvor du sidder og græder over ham?

Måske har du en ven eller veninde, som kan hjælpe dig med at tænke på andre tanker. Hvis du har lyst, kan du forklare hende eller ham, at du har brug for hjælp til at komme på nye tanker. Nye og bedre tanker følger tit med, hvis man oplever noget nyt. Nu er det snart sommerferie, så måske du har lyst til med en veninde eller din familie at planlægge en sommerferietur? Så kan du bruge din tid på at planlægge og glæde dig til noget, som du skal. Jeg tror det er vigtigt, at du selv er med til at gøre dit liv sejt. Når du oplever noget sjovt med andre, eller møder nye venner, fx hvis du går til noget i din fritid, så kan det være, du bliver overrasket over, at også andre mennesker kan få dig til at grine.

Jeg siger ikke, at det bliver nemt for dig at glemme ham, og at du bare skal komme videre. Det er dig, som må afgøre, hvad du skal gøre for ikke at have for mange dage, hvor du går og er ked af det. Måske har du lyst til at ringe ind til os på Børnetelefonen og fortælle, hvad du beslutter dig for at gøre. Vi vil meget gerne lytte og hjælpe dig videre.

De bedste hilsener

BørneBrevkassen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.