ulykkelig kærlighed

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 15
Tak for dit brev. Jeg er rigtig glad for, at du skriver til os, for jeg forstår godt, at det må være hårdt for dig at gå og være så forelsket i din klassekammerat, hvis det ikke er gengældt. Du skriver ikke, om du har snakket med ham om det, men det virker som om, at du er ret overbevist om, at det ikke er gengældt?

Drenge er ikke altid så hurtigt udviklede som piger, og måske kunne det tænkes, at han bare ikke er kommet dertil endnu, hvor han begynder at forelske sig i piger? Hvis du ikke har snakket med ham om det, var det måske en god ide at få det afklaret? Måske kunne du få en veninde til at hjælpe dig, hvis du synes, at det er svært at sige det direkte, eller du kunne måske skrive et brev til ham?
Du fortæller ikke, om du har snakket med andre om din forelskelse, men jeg tænker, at det nok kunne være en god ide for dig, hvis du snakker lidt med nogen andre om det, så du ikke går med alle de store følelser inde i dig. Det hjælper altid at udtrykke det til en anden. Det kan være en god veninde, din mor, eller måske en anden voksen som du er tæt på? Du må også meget gerne ringe til BørneTelefonen på 116 111, hvis du har lyst til at tale med en rådgiver. Ved at snakke om det, tror jeg at "ked-af-det-heden" i dig vil lette, og du vil kunne få det bedre med dig selv.
Du skriver, at du er bange for at blive deprimeret og tænker på selvmord, hvis din kærlighed ikke er gengældt. Jeg tænker, at jeg godt kan forstå, at det gør dig ked af det. Jeg kan ikke ud fra et brev vurdere, om du har tegn på depression, men umiddelbart tror jeg, at du "bare" er rigtig ked af det. Det er i hvert fald helt normalt, at det kan tage lang tid at komme ovenpå igen efetr en ulykkelig forelskelse.

Men jeg tænker også: Hvor er han heldig, at han har fået så meget kærlighed fra dig i 6 år. Hvis han ikke kan gengælde den, så er der måske en anden som kan..?

Jeg ved godt, at det er en ringe trøst, når du er så vild med ham, men tro mig: Det er muligt at komme til at elske en anden, selvom du ikke tror det lige nu. Kærlighed vil du også kunne føle for andre. Men forelskelsen gør nok, at du ikke kan se andre muligheder lige nu. Jeg tror dog, at det er muligt at forelskelsen kan holde op med tiden.

Jeg håber, at du kan bruge det, jeg har skrevet og ønsker dig al mulig held og lykke med kærligheden fremover.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.