Ulykkelig forelsket *Måske*

Hej jeg er en pige på 12 år.
Jeg er meget meget meget forelsket i en dreng fra min paralelklasse lad os kalde ham *M*. Jeg begyndte at skrive med ham efter jeg skrev på en af hans billeder på instagram at jeg havde ondt i maven på grund af menstruation.
Næste dag drillede han mig lidt med det og så begyndte vi at skrive sammen på snapchat om alt. Senere fik han mit nummer og nu skriver vi bare meget. Han er lidt pervers lige som mig så der er mange der siger vi passer godt sammen, men hver gang der er nogle der siger det bliver han lidt sur over det. Når vi skriver er han bare så tiltrækkende som han også er når vi er i skolen.
Men han skrev så at han er rapper og at han er optaget i et studie men han er jo kun 12 år gammel. Han kommer ikke oprindeligt fra Danmark så han er lidt brun i huden, og min far kan ikke så godt lide dem der er brune i huden så det er jo også et problem.
Han har sagt til mig hvem han kan lide, og han ved også godt jeg kan lide ham for det har jeg sagt. Men efter jeg sagde at jeg kunne lide ham som alle nu ved er 1 af drengene fra min klasse blevet mere intresseret i mig og det er lige efter jeg har sagt til alle at jeg kan lide *M*.

Pige, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 12 år.

Mange tak for dit brev. Hvor lyder det bare dejligt for dig, at du er forelsket. Jeg synes, at det er modigt gjort, at du har fortalt *M*, at du godt kan lide ham. Jeg ved, der er andre, der synes, at dét er svært at fortælle, til den de godt kan lide, - så rigtig flot, at du turde det. Mon *M* fortalte, at det var dig han godt kunne lide?

Du fortæller, at I skriver meget sammen om alt. Hvad mon du skrev tilbage til ham, da han fortalte, at han er rapper? Det kan være, at det er en historie han fandt på, måske for at få dig til at synes, han er sej. Eller også er det rigtigt at han er rapper, og har nogle kontakter med nogle, der har et studie. Hvis du tænker meget over, om det var en historie han fandt på, eller om det rent faktisk er rigtigt, synes jeg, at du skal spørge ham om det. Måske kan han rigtig god lide at rappe, og kunne godt tænke sig at blive en professionel rapper en dag.

Jeg synes ikke, at det har nogle betydning, at *M* er lidt brun i huden, men jeg kan godt forstå, at du kan se det som et problem, hvis din far ikke er enig. Nu kender jeg jo ikke din far, men måske er det ikke alle han har det sådan med. Måske hvis din far kendte *M* og kunne se, at han er en rigtig sød dreng, ville din far måske have det anderledes med *M*. Er det noget du selv har tænkt over?

Jeg tænker, om det måske kunne være rart for dig at fortælle din mor om *M*? Du kan fortælle, hvor sød du synes han er, og hvor meget du tænker på ham. Så kan du også fortælle, at du samtidig er ked af det, fordi du ved, hvordan din far har det med nogle der er lidt brune i huden, og du er bange for, at det kan blive et problem. Hvis du gerne vil have, at din far skal høre om *M*, kunne du måske få din mor til at fortælle om ham.

Du fortæller, at *M* bliver lidt sur, når der er nogle der fortæller, at I passer godt sammen. Måske er det fordi, at han synes det er lidt irriterende, fordi han føler at de andre ”driller” ham, fordi I kan lide hinanden. Det er ikke altid man synes det er så sjovt, slet ikke, hvis der ikke er så mange andre i ens klasse, der er forelsket. Ud fra det du beskriver, synes jeg det lyder som om, at *M* godt kan lide dig, også selvom han virker lidt sur, når de andre siger noget om jer.

Hvordan har du det med, at der er en anden fra din klasse, der er blevet mere interesseret i dig? Er det stadig *M* som du godt kan lide? Du skal tænke over, hvem det er du godt kan lide, du kan ikke gøre så meget ved, andet end at føle det er positivt, at der er en der godt kan lide dig. Du behøver jo ikke at kunne lide ham som kæreste, men som en ven - vil det være ok for dig?

Jeg håber, at du kan bruge mit svar. Du er også altid velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111, hvis du har lyst til at snakke med en af vores rådgivere.

Held og lykke med det hele.

De kærligste hilsner fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.