Udnyttet, for tidligt?

Hej!

Jeg er en pige på 12, der har et kæmpe problem. Jeg skiftede skole for ca. et halvt år siden. Jeg havde på min gamle skole altid været en genert type, der var bange for alt, især drenge. Det skiftede hurtigt da jeg flyttede. Jeg er meget populær.

Jeg er startet på en skole hvor der i min parallel klasse er en mega dejlig dreng (tror jeg). Vi var kærester i et par måneder, og han var det bedste der var sket for mig. Jeg gik derfor med til at han måtte give mig finger, røre ved mig, og kysse mig. Han vil også gerne have sex med mig. Han er meget mere klar på, alt det der med sex end mig. Men det at han gav mig finger var ikke et problem, lige indtil vi slog op. Vi blev meget uvenner og har kaldt hinanden lidt af hvert. Han truede mig også med vold. Vi aftale at alt det med at han havde givet mig finger blev imellem os 2.

Der gik noget tid, hvor det hele var ok, vi begyndte og være lidt kærester igen. Det blev dog hurtigt for meget for mig, da jeg syntes han var provokerende. Så jeg slog op. Denne gang blev han meget sur på mig, og valgte derfor at fortælle de seje drenge alt det med finger. En af de “seje” drenge er blandt mine bedste venner og spørger mig om det er sandt. Jeg benægter alt, da jeg ikke vil udsættes for at blive kaldt luder og blive mobbet igen. Jeg går så til min X-kæreste og spørger hvorfor han har sagt det. Han benægter alt. Jeg valgte bare at lade det ligge. Han må sige hvad han vil.

Men problemet er at jeg har følelser for ham og han har følelser for mig. Min hjerne siger at det er en dårlig ide, men mit hjerte siger noget andet. Hvad skal jeg gøre?

Knus Mig?

Pige, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære 12-årige pige

Det er vel nok dejligt at læse, at du føler dig populær i din nye klasse, og især at du oplever, at du ikke mere er bange for alt. Det behøver du heller ikke at være, for du lyder som en kærlig, kvik pige der har en masse sociale evner, og er rigtig fornuftig.

Du har oplevet at få en kæreste som du var rigtig vild med, og som du stadig har mange varme følelser for. Du har haft en masse dejlige oplevelser sammen med ham kan jeg mærke på dit brev. Men også mindre rare oplevelser. Så mange, at du fortæller, at din hjerne synes, at det er en dårlig idé at du stadig har følelser for ham.

Jeg lægger mærke til, at du skriver ”Jeg gik derfor med til at han måtte give mig finger, røre ved mig, og kysse mig. Han vil også gerne have sex med mig. Han er meget mere klar på alt…”.

Det ser lidt ud, som om han har lavet noget på din krop som var rart for ham, og du har tilladt det. Men du har ikke helt haft din egen krop, hjerte eller hjerne med. Kan du mon se hvad jeg mener? Var det egentlig super dejligt for dig?

Du skal vide, det er dig, der sætter dine egne grænser og fortæller hvad du vil være med til og hvad du ikke har lyst til. Vigtigt du mærker efter. I er meget unge, så det er helt ok, ikke at have lyst til sex endnu. At han ligefrem har truet dig med vold, gør mig lidt bekymret, om han lytter til dig og dine grænser. Som om han tror, at han har en slags ret til at røre ved dig. Det er ikke i orden. Vold (eller trusler) er det modsatte af kærlighed, er du ikke enig?

Det er svært at have forskellige følelser. Det forstår jeg godt. Hvis man er rigtig forvirret, så kan det nogle gange hjælpe, at man forestiller sig, at den situation man oplever, i stedet for er sket for ens bedste, sødeste veninde. Hvis det var tilfældet, hvad ville du råde din veninde til nu?

Du må mærke efter om du er klar på I måske igen bliver kærester, og vigtigst passe på dig selv. Det er dig der sætter grænser for, hvad du vil være med til. Det er din krop og det må han respektere, hvis han skal være din kæreste.

Kærligst, BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.