Udnytter han mig bare?

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære Løve pige
Tak for dit brev. Jeg forstår rigtig godt, at du har brug for at snakke med nogen flere om din situation på efterskolen, for det lyder til at være et svært dilemma, du er i. Det er jo tydeligt, at du er meget glad for din ven, og det kunne da også tyde på, at han er glad for dig, siden I har holdt sammen så længe. Som jeg forstår det, er det jo ikke kun et seksuelt forhold men også et godt venskab i har.

Men jeg forstår også godt at du bliver såret og kommer i tvivl, og at du får tanker om, at han udnytter dig. Det er jo svært for mig at vide, hvad der foregår i din ven, og det er også svært for mig at forestille mig, hvad det er for en hemmelighed din vens kæreste og han har, som gør at han ikke kan slå op med hende. For uanset hvad hun har oplevet som barn, så gør det jo ikke din ven ansvarlig i forhold til at passe på hende...?

Jeg tænker, at han må føle, at han er i klemme på en eller anden måde..? Der er også den mulighed, at han er i tvivl om, hvem han skal vælge, og så længe at du gerne vil være sammen med ham på de betingelser, som I er sammen på nu, så behøver han ikke at tage stilling..?
Det er meget svært for mig at sige, hvad du skal gøre, men der er jo ingen tvivl om, at det tager lidt hårdt på dig, at han ikke har valgt dig som kæreste og spørgsmålet er måske, hvor længe du kan holde ud at være i denne tilstand..? Hvis du kan holde ud at tage en dag af gangen og ikke vide, hvordan det hele ser ud når jeres efterskoleophold slutter, så kan I måske bare fortsætte som nu..?

Men jeg fornemmer, at du er ved at nå en grænse..? Hvis det er rigtigt, så kan du måske bede ham om at tage en beslutning, og hvis han ikke kan det, så må du måske gøre det..? Hvad tænker du om det..?
Der er jo også den mulighed, at du siger til ham, at I må nøjes med at være venner og lade være med at sove sammen, indtil han har fundet ud af, hvad han vil, da det nok vil gøre dig mindre sårbar..?
Jeg tænker også, at det nok kunne være godt for dig at snakke mere direkte med nogen flere om det, da det altid er godt at få vendt sine tanker og følelser med flere. Hvis du ikke lige har andre du kan snakke med det om, er du velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111 og snakke med en rådgiver.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.