Udnyttelse?

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige

Hvor har du meget på hjerte, og hvor er det godt, du har fået skrevet det hele ned og sendt til brevkassen. Det må fylde meget for dig. Jeg ved fra andre unge, at forhold – og især de turbulente – kan fylde rigtig meget i ens hoved og hjerte.

Nogen gange kan det faktisk hjælpe lidt bare at skrive det hele ned, som du har gjort her. Noget der også kan hjælpe er at snakke om det med en god ven eller veninde. Har du en, du føler, du kan betro dig til? Måske en fra klassen, der også kender din eks-kæreste. Det kan også være en helt anden Men det at få sagt højt, hvad man har på hjerte, kan være rigtig godt, når man skal komme over en fyr.

Det kan være rigtig svært at sige, om han har udnyttet dig eller ej. Måske får du det endda aldrig at vide. Noget du kan gøre er at tage et valg om at stole på det han har sagt eller lade være. Bare husk på, at selvom et forhold ender meget brat, behøver det ikke at betyde at følelserne ikke har været der. Nogen bliver hurtigt forelskede og kommer måske også hurtigt videre, mens det for andre kan tage længere tid. En ting er sikkert: Det er altid rigtig svært at være den, der kommer sidst videre. Men faktisk så virker det også til, at du allerede har taget første skridt videre. Du skriver, at du tænker anderledes på ham nu og ikke på at kysse ham – sejt du har taget de første skridt videre! Jeg må altså også sige, at det er meget modent af dig at du bare gerne vil løse det, fordi I går i samme klasse. Det viser virkelig, at du prøver at løse tingene på en god måde. Bliv endelig ved med at håndtere tingene på den måde, så sejt!

Det kan være en idé at fortælle din eks-kæreste alt det her. Fortæl ham alt det du har skrevet her og læg vægt på at du gerne vil løse det, fordi I netop går i samme klasse. Bare husk på at du ikke presser dig selv for meget, hvis ikke du er klar til at være venner. Tag det i små skridt, som passer dig. Måske det kan være en idé at skrive et langt brev til ham eller vise ham brevet her? Så er du sikker på at få sagt alt det, du gerne vil sige.

Jeg håber, du kan bruge mit svar. Hvis du har brug for flere råd, er du altid velkommen til at ringe ind på 116111. Her sidder rigtig søde rådgivere klar til at hjælpe. Og så håber jeg, du for snakket med en ven eller veninde om det.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.