Udenlandsk kæreste

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Hej Anonym.

Det lyder da dejligt, at du har mødt en sød fyr på internettet, og jeg synes også, det er rigtig godt, at du vil fortælle dine forældre det.

Måske er dine forældre strikse overfor, hvem du skriver med på internettet, fordi de er bekymrede for, om du kommer galt afsted.

Der har været meget oppe i medierne om misbrug af billeder, så det kan være, at dine forældre er bange for, at du bliver lokket til at skrive eller sende billeder/video, du kan komme til at fortryde, hvis din kæreste bliver sur og offentliggør billederne. Derfor tænker jeg, at det er smart at have din forældre lidt med inde over, så du kan spørge dem til råds, hvis du bliver i tvivl, om du skal skrive eller gøre noget som din kæreste foreslår.

Selvfølgelig tror jeg ikke, at din kæreste vil gøre sådan, men man kan desværre aldrig vide, og så kan det være godt at have nogle voksne inde over, der kan rådgive. Her tænker jeg også lidt på aldersforskellen mellem dig og kæresten. Selvom han kun er 16 år, så kan det godt være, at han har andre ideer om, hvordan man er kærester, end du måske har. Det er derfor vigtigt, at du mærker efter, hvad du har lyst til, og husker at tænke over, at alt hvad der foregår over nettet, kan gemmes og bruges senere.

Det kan være, at du skal starte med at sige til dine forældre, at dig og fyren bare er venner, så de lige kan vænne sig til tanken. Du kan jo vise dine forældre, hvordan han ser ud og måske noget af det, I har skrevet sammen. Måske kan de hilse på ham over skype, så de kan se, hvad han er for en. Det kan være, de selv gætter, at I er kærester, men ellers kan du jo fortælle det til dem lidt efter.

Du skriver ikke, om dig og kæresten har tænkt jer at mødes på et tidspunkt, men der er det også en god ide at have dine forældre lidt inde over, så de kan hjælpe dig.

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.