Brev
toxic forhold og udnyttelse?
har været kærester med en dreng i snart 7 måneder og alt er perfekt. han siger hele tiden at han elsker mig og det-
men han holder mig hemmelig for hans venner “fordi jeg er anderledens og det er akavet” men ja, har social angst
vi har haft sex før, men føler nu at hvergang vi er sammen så er det, det han går efter. mine veninder kom hen til mig for lidt tid siden og sagde at det lignede at han flirtede med lades kalde hende laura.
jeg spurgte ham om det og han sagde nej, troede ikke helt på ham fordi at han spurgte altid ind til hende og det var ikke “normale” spørgsmål da jeg råbte af ham og spurgte ham om han kunne hende. han råbte så “nej for hun er helt flad”
brød sammen efter det for er lidt foran de andre med det så er i tvivl.
han sagde bagefter undskyld og at han ikke mente det på den måde.
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14 år
Tak for dit brev, hvor du beskriver, at have været i et forhold de sidste 7 måneder. Din kæreste holder dig hemmelig for hans venner, og du føler at I kun ses til sex.
Du lyder til at have hjertet på rette sted, og det er godt. Man skal huske at lytte til sig selv, mærke efter, og ikke være en del af noget man ikke har lyst til.
Jeg synes du skal tage en snak med din kæreste. De bedste forhold er dem hvor man kan tale sammen om alt ting, giver hinanden plads til at være sig selv og ikke bliver jaloux.
Jeg tænker, at du skal tale med ham stille og rolig omkring jeres forhold. Spørg feks. hvorfor han synes det er akavet at præsentere dig som kæreste ? Du skriver det er grundet din sociale angst, men det tænker jeg at I sammen kan udvikle på, hvis du bare møder hans venner i små grupper fremfor til store fest sammenhænge ?
Sig at du har lyst til, at I bliver et offentlig par. Det er vel ikke for meget at forlange efter 7 måneder… Fortæl ham også at du ikke bryder dig om når han flirter med andre – det gør dig ked af det, og usikker på om han kan lide dig.
Du skal også mærke ekstra godt efter hos dig selv i denne tid. Mon du overhovedet er forelsket i denne fyr? Mon det bobler i maven, når du tænker på ham? Og hvad er det ved ham,  der giver dig lyst til at være kæreste med ham? Måske kan du skrive det ned, så du får et overblik over, hvad du har det bedst med.
Sex er dejligt med den rette person, men hvis kun du gør det af pligt for hans skyld, så føles det måske ikke rart for dig.
Kærlighed kan være kompliceret, men med åben og god kommunikation så kan man komme langt.
På vores hjemmeside kan du også læse mere om kærlighed og finde gode råd: Kærlighed
Du kan altid ringe til os på BørneTelefonen på 116111 – vi har også chat og SMS. Vi vil gerne snakke med dig, hvis du har brug en voksen, der lytter og hjælper.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen