Brev
Svær kærlighed
Hej jeg er en dreng på tolv.
Der er den her pige jeg går til sport med hende. Jeg har søgt på internettet efter råd til forelskelse. Hun viser tegn på at hun er forelsket men jeg tør ikke spørge fordi mine venner allerede driller mig med at vi er meget sammen, griner og snakker godt sammen.
Hun sender hjerter og Kramer mig. Vi hygger også sammen men når jeg ser på hende så prøver jeg at fastholde blikket men efter Ca. 8 sekunder kigger hun væk og rødmer
plz svar
Dreng på tolv
PS. Tænker hele tiden på hende og jeg får en dejlig killene fornæmelse i maven
hun er grunden til jeg lever
Dreng, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 12
Hvor er det dejligt at høre, at du har sådan nogle skønne følelser og tanker om hende pigen. Hun må være rigtig sød, og som jeg læser din besked, lader det også til, at hun synes godt om dig. Du har både søgt på internettet om forelskelse og skrevet herind. Det er sejt gået og et tegn på, at du både er betænksom og nysgerrig. Det er gode tegn.
Jeg kan godt forstå, at det er irriterende, når dine venner driller dig med, at du er meget sammen med hende pigen. Jeg tror, dine venner godt ved, at det er fordi, du er forelsket. Mon ikke de kender det selv? Og mon ikke de selv også kender til at være genert og usikker overfor en pige. Taler I mon sammen om forelskelse og piger? Ellers kunne det jo være at det er tid til, at I får sådan en snak.
Hvordan ville det fx være for dig at spørge dem, om de er vilde med nogen? Og om de nogensinde har spurgt en pige, om hun ville komme sammen. Så kunne du måske få nogle gode råd til, hvordan du spørger pigen, om hun er forelsket i dig også? Og måske kunne I så blive kærester.
Da de er dine venner tænker jeg også, at du skal være ærlig overfor dem og sige, at det går dig på, at de driller dig. Du kan måske sige, at du har brug for, at de støtter dig, og ikke driller dig? Hvordan ville det være?
Jeg synes, det lyder som om, hende den søde pige er ret vild med dig. Hvorfor skulle hun ellers sende dig hjerter og give dig krammer? Og så rødmer hun endda, når du ser på hende. Her i BørneTelefonens GODE RÅD kan du læse mere om forelskelse https://bornetelefonen.dk/tema
Held og lykke - og nyd din forelskelse
Kærlig hilsen
BørneTelefonen