Sød pige

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 12 Hvor lyder det dejligt, at kende en rigtig sød pige, at gå og kigge til og måske være lidt forelsket i? Det er helt naturligt, at man rigtig gerne vil vide om ens tanker og følelser er gengældt, så jeg kan virkelig godt forstå, at du gerne vil vide, hvem hun kan lide og om hun kan lide dig. Jeg synes det er helt vildt sejt, at du har tænkt dig at følge dine følelser og din interesse for den mega dejlige og skønne pige og måske finde mod til at tale med hende, selvom du fortæller at du føler dig virkelig genert. Du er bestemt ikke den eneste dreng der mærker genertheden når man godt kan lide en pige – og piger bliver altså også rigtig tit generte, når de kan lide en dreng. Det kan også være i andre situationer, at genertheden kommer på besøg, kender du måske også det? Det er der ikke noget som helst mærkeligt i og den må gerne være der, men der skal også være plads til at invitere modet til at fylde og det har du allerede gjort ved at skrive ind til os. Ros til dig for det! Det er godt gået. Jeg tænker på om du har været i nogle situationer hvor du har prøvet at gøre noget, selvom genertheden fyldte i dig? Hvor modet fyldte mere end genertheden? Måske du kan bruge det til at tale med pigen?

For at starte lidt forsigtigt kan du forsøge at få øjenkontakt med hende og sende hende et smil, det kan ofte være en god måde at vise man er interesseret og skabe lidt mod til senere at tale sammen. Jeg vil anbefale du går ind på vores hjemmeside via dette link http://www.bornetelefonen.dk/Temaer/Forelskelse.apsx, her finder du blandt andet nogle scoretips, som du måske kan bruge.  Jeg bliver nysgerrig på, hvor du kender pigen fra? Er hun fra klassen eller skolen? Eller? Jeg tænker nemlig på, at nogle gange kan det være en god ide, at starte med at tale om eller spørge til noget, som I har til fælles. Noget I begge kender eller godt kan lide. Hvis man blot kaster sig ud i at spørge til, hvem hun kan lide, kan det måske forskrække hende lidt. Jeg tænker også på, om hun kender dig og ved hvem du er, eller om hun slet ikke kender dig endnu? For så kunne du jo starte med at præsentere dig selv og indlede en lille samtale på den måde. Eller kender du måske nogle af hendes venner eller veninder? Så kunne det være I kunne samles i en lille flok og så tale sammen der, så det ikke kun er jer to alene ved første møde. Eller du kunne skrive til hende, måske en sms?

Har du mon talt med nogle af dine venner om hende eller om, at der bare er en du rigtig godt kan lide? Måske de har nogle gode forslag til, hvad du kan gøre? De kender dig men måske også pigen og kan derfor komme med nogle helt præcise forslag til, hvad du kan sige eller gøre? Jeg håber, at mit svar kan hjælpe dig lidt på vej. Jeg ønsker dig held og lykke med den mega dejlige og skønne pige.Kærlig hilsen Børnetelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.